E-ticaret siteleri çok fazla kullanılan bir tüketim yeri olsa da yine de tüketicilere sunamadığı bazı imkanlar vardır. Mesela bunlardan bir tanesi müşterilerle yüz yüze temas etme olanağının bulunmamasıdır. E ticaret satıcıları rakiplerinin bir adım daha önüne geçmek istiyorlarsa müşterilerine sundukları hizmete önem vermeliler. Siz belki farkında olmayabilirsiniz ama tüketicilerinize sunduğunuz müşteri hizmetleri satışlarınızda çok önemli bir rol oynuyor. Bunu örneklemek gerekirse birçok markanın aynı ürünü, neredeyse aynı fiyata sattığını düşünelim. Müşterilerin satın alma davranışını gerçekleştirirken karar verme sürecinde bunu etkileyen nedir? İlk akla gelen şeylerden bir tanesi yakın çevresinin o mağazayı önermesi olabilir. Peki bunun yanında başka bir etken ne olabilir? Oda kesinlikle almak istediğiniz ürünü ne kadar zamanda teslim alabileceğiniz, size sunulan destekler, marka ile oluşturulan sıcak temastır. O zaman artık e-ticaret sitelerinin müşterilerine nasıl daha iyi bir hizmet verebileceğini konuşalım.
E ticaret sitelerinin müşterilerine daha iyi bir hizmet verebilmesi için yapması gereken şeyler şunlardır;
Geri Bildirim Almak
İşletmenize geri bildirim toplama alışkanlığı edindirmeniz gerekiyor. Müşterilerinize en iyi müşteri hizmetini sunmak istiyorsanız müşterilerinizin ürünleriniz, hizmetleriniz, markanız hakkında ne düşündüğünü öğrenmelisiniz. Bu sizin için her zaman pozitif anlamda olmayabilir ama size her zaman katkı sağlayacaktır. Bu yüzden iyi bir müşteri hizmeti için vazgeçilmez şeylerden bir tanesi müşterilerinizden geri bildirim toplamaktır.
Net Olmak
Müşterilerinize ürün hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi vermelisiniz. Ürün hakkında olabilecek şeyleri müşterilerinizin hayal dünyasına bırakmayın. Markanız hakkında gereken her şeyi müşterilerinize sunun. Bu konuyu daha ayrıntılı anlatmak gerekirse nakliye seçeneklerinizi, garanti seçeneklerinizi, iade işlemlerinizi yani müşterinin alışveriş deneyimini etkileme olasılığı bulunan her detayı müşterilerinize en net haliyle vermelisiniz.
Teklifler
Müşteri hizmetleri konusunda birçok iletişim kanalının açık olması sizi olumlu etkiler. Müşteri hizmetleri konusunda müşterilerinize düz bir iletişim formu vermektense canlı destek, telefon numarası, Skype, Hangouts gibi seçenekler sunun. Bu hizmetleri müşterilerinize sunarken daima seri ve yardımcı olmaya çalışan bir dil ile iletişim kurun. Müşterilerinizi birebir görmemek sizi olumsuz etkilemesin. Daima müşterileriniz ile nazik bir dille iletişim kurun.
Sitenizin Kaliteli Olması
Müşteriler sitenizin nasıl olduğuna çok dikkat ederler. Sitenizin tasarımı müşterileriniz için dikkat edici olmakla birlikte onlar için önem taşır. Sitenizin içinde gezinmesinin kolay olması, sitenizin hızlı yükleniyor olması, müşterilerinizin ihtiyaçlarını kolay bir şekilde sağlayabildiği iyi bir arama motorunuzun olması, ödeme ağı sistemleriniz, müşterilerinize sunduğunuz görsellerin kaliteli olması müşterilerinizi etkiler. Müşteri hizmetlerinin sadece canlı destek ve telefon cevaplamaktan ibaret olduğunu düşünmeyin. Müşterinizin mağazanızda edindiği deneyim müşterinizin algılarını etkiler.
Müşterilerinizi Takip Etmek
Bir siteden alışveriş yaptıktan sonra işletmelerden yeni e mailler hepimiz almışızdır. Benim de tam olarak söyleyeceğim şey işte bunu ısrarla yapmayın. Sadece bir kez gerçekleştirilen satış işleminden sonra aylarca insanları rahatsız eden e postalar yollamayın. Müşterilerinizi takip edin ama onları boğmayın. O sinir olunan markaya dönüşmeyin. Müşterileriniz satın alma işlemini gerçekleştirmelerinin hemen ardından sadece müşterilerinize sunduğunuz değerli fırsatları hatırlatın. İnsanların zihninde taze bir şekilde duruyorken dönüş sağlama ihtimalleri yüksektir. Aynı zamanda müşterilerinize bunu sağladığınızda onların sizin için önemli olduğunu da hatırlatmış olacaksınız.
Ücretsiz Kargo İmkanı
Müşterilerin en çok sevdiği şeylerden bir tanesi ücretsiz kargo imkanıdır. Bu size ekstra ücrete mâl olabilir ancak müşterilerinizin kalbine girmek daha önemlidir. Belki sağladığınız ücretsiz kargo imkanı ile onları ilk satın alma işlemine yönlendireceksiniz ve bu bir başlangıç olacak.
Son olarak şunu söyleyeyim, her zaman müşterilerinizin sizin hakkında ne söylediğini dikkate alın. Bu sizin için altından daha kıymetlidir.