E-posta pazarlaması günümüzde hala geçerliliğini koruyan bir pazarlama tekniğidir. E-ticaret sitelerinin mutlaka kullanması gereken pazarlama tekniği olan e-posta pazarlama e-ticaret işletmeleri için hayati önem taşır.
E-posta abone sayısı e-mail pazarlaması önemlidir. Yaptığınız mailing çalışmalarında daha fazla dönüşüm elde edebilmek için mail bülteninize abone olan kişilerin bulunması gerekiyor. Peki bu abone olan kişilerin sayısını artırmak için neler yapabilirsiniz? İşte biz de tam olarak bugün bunu anlatacağız. Hadi başlayalım.
Ana Sayfaya Üyelik Formu Ekleme
Sitenizin en çok ziyaret edilen alanlarından bir tanesi ana sayfanızdır. O yüzden ana sayfanızda üyelik formunu bulundurmanız sizin için olmazsa olmaz durumdadır. Ziyaretçilerin üyelik formunu en çok göreceği alan muhtemelen bu alan olacaktır. Bu yüzden ana sayfanıza mutlaka üyelik formunu eklemelisiniz.
Üyelik Formunun Kısa Olması
İnsanların vakti kıymetli. Bu yüzden çok fazla uzun formları doldurmayı tercih etmiyorlar. Siz de insanların vaktini çok almamak için olabildiğince kısa bir form hazırlamışınız. Ziyaretçilerin ad, soyad ve e-posta bilgilerini almak sizin için yeterli olacaktır.
Üyelik Formunun Konumlandırması
E-ticaret siteniz üzerinde üyelik formunu konumlandırırken, üyelik formunu tüketicilerin görebilecekleri yere konumlandırmalısınız. Hazırladığınız her şeyi yerine getiriyor olsa bile ziyaretçiler o formu göremedikten sonra bir anlam ifade etmiyor. O yüzden herkesin çok rahat bir şekilde görebileceği yere konumlandırmalısınız.
Üyelik Formunun Rengi
Üyelik formunuzun rengini arka planınızla uyumlu olabilecek renge göre seçmelisiniz. Form için seçtiğiniz ziyaretçilerin dikkatini çekmeli ve onları formun olduğu alan yönlendirmelidir. O yüzden üyelik formunun rengini mutlaka arka plan rengine görmek seçmelisiniz.
Bütün Sayfalarınızda Üyelik Formu Olmalı
E-ticaret sitenizde bulunan bütün sayfalara e-posta aboneliği formunu yerleştirmelisiniz. Bunu yaptığınız takdirde ana sayfa haricinde başka bir sayfaya gelen kişilerde bu görebilirler. İnsanlar e-ticaret sitenizi reklamlardan ya da link yönlendirmelerinden ziyaret edebilirler. Eğer siz bütün sayfalara aboneliği koymazsanız bu gelen kitleyi elinizden kaçırmış olursunuz. O yüzden bütün sayfalarda e-posta abonelik formuna yer verin.
Farklı Sayfaya Yönlendirmeyin
Üyelik işleminin tamamlanması için ziyaretçileri başka sayfaya yönlendirmemeniz gerekiyor. Sitenize gelen ziyaretçiler formu doldurduğu andan itibaren formun tamamlanması ziyaretçilerin bilgilerini alabilmeniz için önemlidir. Diğer bir sayfaya yönlendirdiğiniz takdirde ziyaretçiler ikinci bir adıma atlamadan kayıt işlemine devam etmiyorlar.
Sosyal Medya Mecraları Üzerinden Kullanıcıları Davet Edin
Abone olan kişilere özel ekstra kampanyalar sunuyorsanız, sosyal medyada bulunan hesaplarınız üzerinden kullanıcıları abone formunuza yönlendirebilirsiniz. Bu sayede sizi sosyal medya mecraları üzerinden takip eden kullanıcıları da abone listenize çekmeye başlayabilirsiniz.
E-Posta Abonelerinize Özel Fırsatlar
E-posta abonelerinize özel fırsatlar sunduğunuz takdirde insanlar daha şevkle gelebilirler. Çünkü siz bu durumda onlara bir fırsat sunmuş olacaksınız ve bu fırsatlardan faydalanma ihtimalleri bulunacak. Yani onlar için de baktığınızda bir fayda sunmuş oluyorsunuz. Bu onları memnun edecektir. Bu yüzden onları memnun edebilecek bir şeyler yapmayı deneyin.
Pop-up Kullanın
Sitenize gelen kullanıcılara pop-up kullanarak onları e-posta abone formuna yönlendirin. Ama pop-up kullanırken dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar var, onlardan da biraz bahsedelim.
- Ziyaretçilerinize baskı yapmayın. Pop-up’ın yanında kapatma seçeneği olmalı,
- Mobil üzerinde de pop-up düzgün bir şekilde işlemeli,
- Kullanıcılar sitenize girer girmez değil de belli bir süre geçtikten sonra karşılarına çıkmalı.