Dropshipping Nedir? Nasıl Yapılır?

Günümüzde değişik e-ticaret yöntemleri bulunmaktadır. Farklı yöntemler kullanarak, kişilerin kar edebilmesi mümkündür. Firmalar ve bireyler genellikle pratik yöntemleri tercih etmektedir. Bütçesi az olan bireylerin de e-ticaret yapabilmesi mümkündür. İnternette sanal mağaza açmak için yüksek miktarlarda paraya gerek yoktur. Özellikle düşük bütçesi olanlar, günümüzün popüler e-ticaret yöntemi olan dropshipping yöntemini kullanmaktadır.

Bu makalemizde dropshipping nedir ve nasıl yapılır, avantajları ve dezavantajları nelerdir gibi konular üzerinde durmaya çalışacağız. Öyleyse dropshipping nedir diyerek hemen konuya başlayalım.

Dropshipping Nedir?

Dropshipping ne demek sorusunun cevabını kısaca açıklamak gerekirse; dropshipping size ait olmayan ürünleri, elinizde bulunmadan kar elde etmek suretiyle satılmasını sağlamak; yani alıcı ile satıcı arasındaki aracı olmanız demektir. Dropshipping, stoksuz satış yapmak anlamına gelmektedir. İşletme, ürünlerinin stoklarını tutmak yerine, sitesine gelen siparişleri direkt olarak tedarikçe firmaya yönlendirip, yönetim işlemini tedarikçi firmanın deposu üzerinden gerçekleştirir. Bu sayede de işletme, ürün stoğuyla uğraşmadan tedarikçilerin ürünlerini satarak gelir elde edebilir. Bu pazarlama yönteminde yer alan risk, diğer e-ticaret yöntemlerine göre çok daha düşüktür. Sistemdeki temel amaç, ürünün çeşitli yerlerde reklamını yapmaktır. Ürünün alıcılara ulaşabilmesi için pazarlamak gerekir. Tedarikçiye siz alıyormuş gibi ödeme yapılır ve bu alış-satış işleminden kar elde edersiniz. Yapmanız gereken; müşterinin iletişim bilgilerini tedarikçiye göndermektir. Gerçekleştirilen alım-satım işleminden belirli bir oranda kar elde etmeniz mümkündür. Yalnız bu sistem basit gibi görünse de, çok ince ayrıntılar içermektedir.

Dropshipping Nedir?

Dropshipping Nedir?

Dropshipping Avantajları Neler?

Dropshipping yöntemi ile satış yapan firmaların, herhangi bir depoya ihtiyaçları olmamaktadır. İşi yaparken depo ihtiyacı gibi bir ihtiyacın bulunmaması firmaların oldukça rahatlatmaktadır. Depo ve stok yönetimi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalmadıkları için hem iş yükleri azalır hem de maliyetleri düşer. Depo yönetiminin bulunmaması depoda çalışacak olan kişilerden de kara geçmek anlamına gelmektedir. Depoda çalışacak kişi bulunmaması da maliyetleri oldukça düşürür. Dropshipping yaparken tek bir tedarikçi ile çalışılmayacağı için site üzerinde geniş çaplı bir ürün kategorisi oluşturulabilir. Ayrıca ürün paketleme işleminin bulunmaması da farklı bir avantajdır. İnternet bağlantısı aracılığıyla siparişler takip edilir ve tedarikçilerle iletişime geçilerek ürün siparişi işlemi halledilir. Dropshipping yapmaya başladığınız zaman sermayenizin çok yüksek olması da gerekmez. Ürün tedariği yapmayacağınız için düşük maliyetlerle e-ticaret işine giriş yapma şansınız bulunur. Son olarak ürün kargolama işlemini de tedarikçi firma gerçekleştirdiği için dropshipping üzerinden satış gerçekleştiren e-ticaret firması kargo şirketleriyle herhangi bir anlaşmaya tutuşmak zorunda kalmaz.

Dropshipping Dezavantajları Neler?

Tedarikçilerin sitesinden çektiğiniz ürünlerle, ürünün hakkında detaylı bilgiye sahip olamayabilirsiniz. Ürünlere tam olarak hakim olamamanız sizin bu konuda bir sıfır geri başlamanıza neden olur. E-ticaretin olmazsa olmazların bir tanesi de satış öncesi ve sonrası müşterilerinize sağladığınız destektir. Dropshipping yaparken müşteri desteğini tam olarak sunamayacağınız için müşterileri sadık müşteri haline getirmeniz oldukça zorlaşacaktır. Unutmamalısınız ki müşteriler ürünleri sizden almaktadır. O yüzden tedarikçinin yaptığı hatalarla da ilgilenmeyecektir. Yani herhangi bir sorun yaşandığında müşteriler sizinle iletişime geçeceklerdir.

Ürün gönderim işlemini sizin gerçekleştirmiyor olmanız ürün takibini yapmayacağınız anlamına gelmemektedir. Ürününüzün kargo takibini tedarikçi firma ile entegre bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi bir durumda geç gönderim ya da kargonun iletilmemesi gibi durumlarla uğraşmak durumda kalırsınız. Ürün tedariği sağladığınız firmaların stok yönetimini de mutlaka takip etmeniz gerekmektedir. Çünkü bu tedarikçi firmalar sizin haricinizde bir e-ticaret firmasıyla da çalışacakları için aradığınız ürünlerle ilgili stoklar bitmiş olabilir. Bunu yapmayıp stoğu olmayan ürünleri sattığınız zaman ve o ürünü alan müşteriye o ürünü ulaştıramadığınız zaman o müşterinin gazabıyla karşı karşıya kalmaya başlarsınız.

Dropshipping’in belki de kötü öne çıkan dezavantajı kar marjınızın düşük olması olacaktır. Çünkü birçok firma düşük kar marjlarıyla iş yaptığı için uzun vadede karlılığınızı artırabilme şansınız oldukça düşüktür.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Dropshipping nasıl yapılır sorusunu cevaplamak oldukça kolay ama bu işi uygulayabilmek de oldukça zordur. Dropshipping yönteminde satış yapan kişi herhangi bir stok tutmamaktadır. Bu yöntemin yerine şöyle bir iş yapar; satıcı satacağı ürünü başka bir kişiden tedarik eder ve bu kişi genelde ya toptancı ya da üretici olur. Ürün satacak olan kişi üçüncü partiden alır ve ürünü görmeden direkt olarak satış yaptığı müşterisine gönderir. Sonrasında alışveriş işlemi sona erer.

Dropshipping Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Dropshipping nedir ve nasıl yapılır sorusunun cevaplarını yukarıda cevapladığımıza göre artık sıra geldi dropshipping yaparken nelere dikkat edilmelidir sorusunu cevaplamaya. Öncelikle bu yöntemin sizi, kısa yoldan zengin edeceği düşüncesine kapılmamanız gerekir. Yüksek miktarda çaba ve zeka harcanması söz konusu olan yöntemde, kar ve zararı iyi hesaplamak son derece önemlidir. Sermayeniz eğer 2000 TL’yi aşıyorsa; belirli bir oranda risk almış sayılırsınız. Sistem üzerinden az da olsa kar elde edene kadar, risksiz olarak ilerlemek çok daha doğru olacaktır. Bu yöntemi ana işiniz olarak kullanmamanız gerekir.

Çünkü çok yüksek oranda gelirlere ulaşmanız zordur. Böyle bir ihtimal olsa da, ayda birkaç bin doların üzerinde gelir elde eden kişi sayısı oldukça azdır. Yan gelir olarak düşünüldüğünde sistemden iyi ölçüde gelir elde etmeniz mümkündür. Eğitim süreci, masraflara dahil değildir. Bu nedenle ücretsiz eğitimleri takip etmeniz gerekir. Satılacağından emin olmadığınız toptan ürünlerinden uzak durmanız, risk ihtimalinizi düşürmektedir. Daha garanti ürünlere yönelirseniz; daha kısa süre içerisinde satışlarınızı yapabilirsiniz. Genel olarak toptancı ya da distribütör ile birlikte çalışmayı tercih edebilirsiniz.

Pazarlama işlemini üstlendiğiniz sistemde, en ince ayrıntılara kadar dikkat ederseniz; başarılı bir satış süreci gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik ürünleri ambalajlama ya da kargolama zorunluluğunuz bulunmamaktadır. Aracı olarak, müşterilerin bilgilerini tedarikçiye iletmeniz yeterlidir. Yapılacak olan şey, sadece ürünün pazarlanmasıdır. Çoğu firma bu yöntemle satış yapmayı tercih ederek, sistemi kullanan kişilere de kendi karını kendin belirle diyebilmektedir.

Satış yapabilmek istiyorsanız; ürünlerin fiyatını piyasanın çok üzerinde tutmamanız gerekir. Hatta olabildiğince düşük tutarsanız; pazarladığınız ürüne çok daha fazla ilgi olabilir. Her yöntemde olduğu kadar bunda da biraz risk vardır. Sadece diğerleriyle kıyaslandığı zaman alınan risk oldukça düşüktür. E-ticaretin görünmez kahramanı olan e-lojistik alt yapısın yeterince incelenmesi gereklidir. Sistemi kullanmadan önce, iyi bir araştıma yapmanız sizin avantajınıza olacaktır. Gerekli eğitimleri aldıktan sonra, e-ticaretteki bu sistemi kullanmayı seçebilirsiniz.

Dropshipping Ne Gibi Faydalar Sağlar?

Satılmasının kolay olduğunu düşündüğünüz ürün varsa; onun tedarikçisiyle anlaşmanız avantajınızadır. Eğer tahmininiz doğru çıkarsa; sıfır risk ile büyük ölçüde kar elde edebilirsiniz. Düşük giriş maliyeti olması, hızlı bir şekilde e-ticarete giriş sağlaması, sıfır stok riski bulunması ve esneklik özelliği sistemin kullanıcılarına sağladığı önemli faydalardandır. Bu yöntemle dünyaya bile satış yapabilirsiniz. İlk kez e-ticaret yapıyorsanız; temkinli davranmanızda fayda vardır. Depo ücreti ödemenize gerek yoktur. Ayrıca ürünleri bir yerde satışa hazır bir şekilde bekletmeniz de istenmemektedir. Ürünlerin kargolanmasını tedarikçi firma üstlenmektedir. Dolayısıyla, oldukça zahmetsiz bir yöntemdir. Birden fazla tedarikçi ile çalışmanız mümkündür. Risk almayı sevmeyenler, bu e-ticaret sistemini istedikleri bütçelerde kullanabilirler.