2021’de Sitenizin Güvenilirliğini Artırıp Satışları Yükseltecek 6 Önemli Adım

Fiziki mağazalar ve e-ticaret mağazaları için ne düşünüyorsunuz. Pandemiden önce ne düşünürdünüz? Pandemi sürecinin ikinci senesindeyiz ve çok hızlı bir şekilde perakende satışlar, gıda satışları ve diğer ürün / hizmet satışları online tarafa doğru hızlı bir şekilde yer değiştiriyor. Talebin bu kadar arttığı bir sektörde güvenlik ile ilgili sorun ve kaygıların artması da kaçınılmaz görünüyor.

Bunu çok kolay bir şekilde FBI fraud (çalıntı kart kullanımı) şikâyet raporlarından görebiliriz. 2018 yılında 351.937 olan suç duyurusu sayısı 2019 yılında 467.361 ve bu rakam Mart 2020’ye gelindiğinde 320.000 adeti geçti (https://www.ic3.gov/Media/Y2020/PSA200320). Bu tarz saldırıların artması ve tüketicilerin her geçen gün daha etkili saldırı yöntemlerine maruz kalması dolayısıyla Internet’e kayan alışveriş dünyasında ister istemez sekteye uğratmaktadır. Bu doğrultuda yapılan araştırmalarda trsutedsite.com tarafından yapılan araştırma göstermiştir ki ABD’de online alışveriş yapan kişilerin %92’si kişisel bilgilerinin çalınması konusunda endişeliler.

Peki, hızla büyüyen e-ticaret dünyasında tüketicilerin kendilerini daha rahat hissedip güvende alışveriş yapacakları bir e-ticaret sitesinin özellikleri neler olmalı?

1. Güvenlik Alt Yapısı

E-Ticaret sitelerinin güvenliğini sağlayan en temel yöntem SSL Güvenlik sertifikasıdır ve bu sertifikayı 5$’dan daha ucuz bir fiyata veya biraz teknik bilginiz varsa bedavaya bile bulup sitenize kurabilirsiniz. Bu sertifika sadece sizinle site arasındaki verinin güvenli bir şekilde taşınmasını sağlar. Ve tabii ki de site ile banka arasındaki haberleşmenin aynı şekilde güvenli olmasını sağlar. Peki ya site yazılımı içinde neler oluyor? Bu konuda size bir güvenlik sağlamaz. Bu konuda bankalar ve ödeme kuruluşları PCI-DSS Level 1 güvenlik standardını kullanmaktadırlar. Bu standart sitenizin alt yapısından tutun da sitede kaydedilen kişi bilgilerine bile kimin erişeceği konusunda kurallar içermekte ve denetlemektedir. Dolayısıyla PCI-DSS Level 1 güvenlik sertifikalı bir altyapı her zaman alışveriş için kullanıcıların tercihi olacaktır. Projesoft Teknoloji olarak Türkiye’nin ilk ve tek PCI-DSS Level 1 Güvenlik Sertifikasına sahip e-ticaret altyapısıyız.

2. Kullanıcı Yorumları

Alışveriş alışkanlıkları incelendiğinde kullanıcıların alışveriş yapmadan önce iki ayrı arama yaptıkları gözlemlenmiştir. İlk aramada ürün ve site için başka kullanıcıların yorumlarına bakarlar. Daha sonra da uygun gördükleri siteler arasında fiyat kıyaslama yapmaktadırlar. Kullanıcıların bu davranışları çerçevesinde sistem akışı incelendiğinde sadece ürünler için değil alışveriş sürecinin tamamı için kullanıcılardan yorum almalıyız. Bunun için de en etkin yollardan birisi Google İşletme yorumlarını kullanmaktır. Basit bir entegrasyon ile her ürün tesliminden sonra kullanıcılara eposta atarak bu sürecin tamamını değerlendirmesini sağlayabilirsiniz. Bunu yapması için de bir dahaki alışveriş için puan kazandırma stratejisini izleyebilirsiniz.

3. İade ve İptal Politikası

E-Ticaret ile fiziki mağaza sürecini kıyasladığımızda iade-iptal sürecinin online alışverişin yumuşak karnının olduğunu söyleyebiliriz. Fiziki mağazada kullanıcılar ürünleri alırken görme, dokunma ve deneme fırsatına sahip iken online alışverişte sadece resim ve açıklama ile yetinmek zorundalar. Fakat e-ticaret sitesinde ve gerektiğinde de ürün sayfalarında bu politika hakkında kullanıcıları yeterince bilgilendirirsek ve bu konudaki süreci tüm şeffaflığı ve kolaylığı ile anlatırsak bu online alışveriş için çok büyük bir tercih sebebi olacaktır.

4. Firma Detay Bilgilerinin Paylaşılması

Online alışverişte, arama yapılması, ürünlerin listelenmesi, ürün detayın gösterilmesi, sepet ve üyelik işlemleri, ödeme işlemleri gibi birçok adım bulunur. Bu adımların her birinden kullanıcıların bir bilgi girmesi, bir metin yazması, kendi kişisel bilgilerini girmesi ve daha önemlisi ceplerindeki kredi kartı bilgilerini paylaşması istenmektedir. Her işte olduğu gibi bu süreçte de birçok işte terslik olabilir ve bu süreçte kullanıcılar alışveriş yaptıkları site için kiminle muhatap olduklarını bilgilerini kime verdiklerini ve eposta, telefon gibi kanallar ile bu firmalara ulaşmak istemektedirler. Eğer satış yaptığınız e-ticaret sitesi üstünde bu bilgileri kolay ulaşılacak ve güven verecek şekilde paylaşırsanız kullanıcıların size duydukları artacak ve bu da rakamlara olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

5. Site Kullanıcı Deneyimi

Artık kullanıcılar sitenize sadece masaüstü bilgisayarlardan girmemektedir. Hatta google.com’daki istatistiklere bakarsak nerede ise kullanıcıların %70’e yakın bir oranı cep telefonu gibi mobil platformlardan siteniz dolaşmaktadır. Bu kadar yüksek oranda mobil ziyaretçinin olduğu bir dünyada sitenizdeki tasarım ve mobil görsellik çok büyük önem taşımaktadır. Bu konuda sadece görsel olarak bu kullanıcılara hizmet etmek değil en etkin ve en hızlı şekilde aradıkları ürünleri bulmalarını ve kolay bir şekilde de bu ürünleri satın almalarını sağlayacak kullanıcı deneyimi sunmalısınız.

6. Her Platformda Ulaşılır Olun

Artık kullanıcılar online sitelerden ürün alacak iken sadece firma sitelerine bakmıyorlar. Aynı zamanda pazar yerlerine ve IOS ile Android uygulamalara da bakıyorlar. Bu hem daha çok kullanıcıya erişmek için bir yol hem de aynı şekilde kullanıcıların daha çok platformda yer alan firmaları daha güvenli bulması ve tercih sebebi olmalarıdır. Projesoft olarak müşterilerimize 8 pazar yerinde olma fırsatı yanında Apple AppStore ve Google Play üstünde de uygulamalar sunarak tüm platformlarda potansiyel müşteri bulmalarını sağlıyoruz.