E-ticaret sektörüne giren kişiler ya da kurumlar SEO’nun ne olduğu hakkında ve ne işe yaradığı hakkında çok fazla bilgi sahibi değiller. Bu konu hakkında bilgileri olmadığı için yaptıkları yatırımları çöpe atabiliyorlar. O yüzden bugünkü yazımızda SEO hakkında temel bilgiler bahsetmek istedik. Hadi o zaman anlatmaya başlayalım.
SEO Nedir?
SEO e-ticaret sitenizin trafiğini daha yukarılara çekmek, daha geniş kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğinize katkı sağlamak için yapılan çalışmadır. SEO, tabii ki tek başına yeterli olmayacaktır. Bunun yanında dijital pazarlama çalışmaları mutlaka yapmanız gerekecek ama öncelikli sitenizin iç kısmını sağlama almak sizin için her zaman önemli olacaktır.
SEO Sitenize Trafik Çekmenizi Sağlar
Sitenize Google’a entegre hale getirdiğiniz taktirde arama motorundaki görünürlüğünüz de ister istemez artmaya başlayacaktır. Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanız, daha fazla kişinin sitenize ulaşmasını sağlayacağı için e-ticaret sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz.
E-Ticaret Sitenizi Aramalara Uyumlu Hale Getirmiş Olursunuz
SEO (arama motoru optimizasyonu) sitenizin arama motorlarına karşı uyumlu getirilmesi anlamına gelmektedir. Yani sitenizin içinde olan içeriklerinizin, görsellerinizin, ürünlerinizin, linklerin vb. gibi sitede bulunan tüm öğelerin doğru bir şekilde indekslenmesi sağlanarak arama sonuçlarında daha fazla görünür olması amaçlanır. Bunu başarabilmenizin yolu da SEO’dan geçmektedir. O yüzden mutlaka SEO çalışması yaparak zirveye tırmanmaya başlamalısınız.
Yeni Kitlelere Ulaşılması
SEO çalışması yaparken anahtar kelime çalışmasında farklı bir anahtar kelime üzerine çalışma yapabilir ve bu sayede yeni kitlelere ulaşabilirsiniz. Anahtar kelime çalışması yapmanız sizin sektörünüzle alakalı aranma hacmi yüksek ya da ortalama olan anahtar kelimeleri keşfetmenizi sağlayacaktır. Bunun sonucunda da mevcut kitleniz dışında kişilere ulaşma imkanınız doğacaktır. Bu sayede de müşteri kitlenizi genişletmiş ve daha geniş bir kitleye ulaşmış olabilirsiniz.
Geri Dönüşümü Artırır
Daha önceden de söylediğimiz gibi SEO çalışması yaptığınız taktirde e-ticaret sitenizin Google üzerindeki görünürlüğü artacaktır. Bu da e-ticaret sitenize daha fazla kişinin tıklamasını sağlayacaktır. Tabii ki sitenize her adım atan kişi müşteri olmayacağı gibi gelenlerin bir kısmı da potansiyel müşteriniz olacaktır. Bu süreçten sonrasında gelen kitleyi müşteriniz haline dönüştürmek sizin elinizde olacaktır. E-ticaret sitenize gelen kişileri belli bir yere yönlendirebilir ya da markanızı onlara anlatabilirsiniz. Yani aslında şundan bahsediyorum: sitenize gelen trafik çoğalınca elde edeceğiniz dönüşümler de artacaktır. Ama zaten organik trafiğiniz kötüyse, yani Google’da yapılan arama sonuçları sonrasında insanlar sizi göremiyorsa sitenizin trafiği de düşük olacaktır. Ziyaretçi sayınız az olacağı için dönüşüm oranlarınızda düşük olacaktır. O yüzden trafiğinizi artırmak ve aynı zaman geri dönüşüm oranlarınızı artırmak için mutlaka SEO’ya çalışması yapmalısınız.
SEO’yla Kompakt Çalışmalar Olmalı
Dijitalde yaptığınız hiçbir çalışma tek başına size mükemmel sonuçlar vermez. Yaptığınız her çalışmayı entegre etmeniz gereken çalışmalar vardır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi SEO çalışmalarını diğer dijital pazarlama çalışmaları ile birlikte desteklemeniz sizin için elzem bir konudur. SEO, diğer dijital çalışmaları desteklediği için önemli bir rolü vardır. Ama yine söylediğimiz gibi sadece SEO ile olmaz bütünsel olarak değerlendirmelisiniz.