İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyorsanız bir e-ticaret yazılımına ihtiyacınız olacak. Burada karşınıza 2 farklı durum çıkacak: bir tanesi kendi sitenizi kendiniz kurabilirsiniz, bir diğeri ise e-ticaret yazılımlarından faydalanıp bir site sahibi olabilirsiniz. Size tavsiyemiz şudur: eğer ki daha önceden bir e-ticaret sitesi kurma gibi bir tecrübeniz yoksa hazır e-ticaret yazılımlarından faydalanmak sizin için daha doğru olacaktır. Eğer ki altyapınızı doğru bir şekilde kurmazsanız ilerleyen süreçte hiç aklınıza gelmeyen birtakım sorunlarla uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Tabii ki e-ticaret yazılımı satın aldığınızda da her şey güllük gülistanlık olmuyor ama zaten onu satın almadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiğinden biz şimdi bahsedeceğiz.
Bu rehberimizde e-ticaret yazılımı satın alırken nelere dikkat etmelisiniz, neleri incelemelisiniz gibi konuların üzerinde duracağız. Hadi artık anlatmaya başlayalım.
Başarılı Bir E-Ticaret Yazılımı Nasıl Olmalıdır?
İlk olarak başarılı bir e-ticaret yazılımında kesinlikle 7/24 destek hizmetinin bulunması gerekir. E-ticaret yazılımı alacak kişinin mutlaka ilk olarak dikkat etmesi gereken konulardan bir tanesi bu olmalıdır. Sonuç olarak bu bir fiziksel mağaza olmadığı için bu sitede günün her saati satış yapılmalıdır.
E-ticaret paketi seçerken dikkat edilmesi gereken bir başka nokta ise raporlama seçenekleridir. Raporlama seçeneklerinin içinde satış bilgileri, satışlara verilen olumlu ya da olumsuz geri dönüşler ve aynı zamanda e-ticaret sitesinin trafiği gibi birçok bilgi bulunmaktadır. Bu bilgilere rahat bir şekilde erişebilme şansınızın olması ve bunların analizini yapabiliyor olmanız işinizi geliştirebilmeniz açısından oldukça önemlidir. O yüzden e-ticaret yazılımı seçiminde bulunurken mutlaka raporlama da göz önünde bulundurulmalıdır.
E-Ticaret Yazılımının SEO Uyumu
E-ticaret sitenizin arama motoru ile uyumlu olması sizin için oldukça önemlidir. Seçeceğiniz yazılımın SEO çalışmaları için uyumlu olması ve SEO çalışmaları için size farklı çözümler sunuyor olması gerekir.
Ödeme Yöntemi Seçenekleri
E-ticaret paketinin farklı ödeme yöntemlerini kabul ediyor olması ve bunu size sunabiliyor olması sizin için önemlidir. Çünkü müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunabiliyor olmanız sizin elinizi güçlendirecektir. O yüzden bankaların Sanal POS’ları, havale seçeneği, kapıda ödeme sistemi gibi birden fazla ödeme yönteminin e-ticaret paketlerinde bulunması gerekir.
Gelişmiş Tasarım Çözümleri
Kuracağınız e-ticaret siteniz için, seçtiğiniz yazılımın size gelişmiş tasarım çözümleri ve site içerisinde farklı bölümleri farklı farklı şekillerde düzenleyebilme imkanını veriyor olması gerekir. Yalnızca tek bir tasarımın olması ve farklı farklı iş kollarına göre çözümlerin bulunmuyor olması size birtakım sorunlar çıkarabilir. O yüzden e-ticaret sitenizi kendi isteğiniz doğrultusunda şekillendirip, içerisinde değiştirmek istediğiniz noktaları istediğiniz gibi değiştirme imkanınızın bulunduğu yazılımlara yönelmelisiniz.
Sosyal Medya Entegrasyonunun Bulunması
E-ticaret siteleri için sosyal medya pazarlaması önemli bir yere sahiptir. Bir e-ticaret yazılımı seçerken dikkat etmeniz gereken bir başka nokta da sosyal medya entegrasyonunun bulunmasıdır. Bu entegrasyon olduğu taktirde, e-ticaret sitenizi sosyal medya hesaplarınızla bağlayarak, bu kazanım kanalları üzerinden sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz.
Kargo Yönetimi
E-ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken bir başka nokta ise kargo yönetimidir. Aldığınız siparişlerin, doğru noktalara ulaşabilmesi için altyapı sisteminiz üzerinde kargo yönetim platformunun bulunması gerekir. Kargo yönetim platformunun olmaması demek kargo sürecinizi zorlaştıracaktır. O yüzden bu sistemin bulunmadığı altyapı sistemlerini kesinlikle tercih etmemelisiniz.
E-Ticaret Yazılımında Envanter ve Ürün Yönetimi
E-ticaret sitenizin içerisinde çok fazla ürün bulunacak olabilir. O yüzden ürün ve envanter yönetiminin kolay bir şekilde yapılabilmesi, site içerisinde bulunan ürünlerin düzenlenebilmesi, açıklamalarının hazırlanması ve envanter bilgilerinin tutulabileceği bir arayüz gerekmektedir. Bu arayüzün size sunulan e-ticaret paketinde olup olmadığına mutlaka dikkat etmelisiniz. E-ticaret sitenizde bulunan ürün sayısı ve site trafiğiniz artmaya başladığı zaman bu konunun önemini çok daha iyi anlayacağınızdan emin olabilirsiniz.
Müşteri Destek Hizmeti
E-ticaret sitenizi kurduktan sonra illa ki bazı konularda destek almanız gerekecektir. O yüzden seçtiğiniz altyapı paketinde destek hizmetinin bulunup bulunmadığına mutlaka dikkat etmelisiniz.
Blog Yönetimi ve E-Posta Gönderme Seçeneklerinin Bulunması
E-ticaret siteniz için dijital pazarlama çalışması mutlaka yapacaksınız. Bu çalışmaları yapabilmek için bazı araçlara sahip olmanız gerekiyor. Altyapı sisteminizde sosyal medya entegrasyon sisteminin bulunmasının haricinde blog yönetimi ve e-posta gönderme seçeneklerinin de bulunması sizin için faydalı olacaktır. Bunun sayesinde satış sonrası ya da satış öncesinde müşterilerinize e-posta göndererek onları tekrar sitenize çekebilmeli ve ürünlerinizi tekrar tekrar onlara gösterebilmelisiniz. Blog tarafında ise e-ticaret konusu ile alakalı içerikler oluşturarak organik trafiğinizi artırmaya çalışmalısınız. Seçtiğiniz paketinin içerisinde bu seçeneklerin olup olmadığını mutlaka dikkat etmelisiniz.
E-Ticaret Yazılımında Raporlama
Sitenizin içerisinde yaptığınız çalışmaların size nasıl bir geri dönüşünün bulunduğunu tabii ki analiz etmek isteyeceksiniz. Siteniz üzerindeki geri dönüşler, satışlar, sitenizin trafiği gibi farklı farklı verinin analizini yapabileceğiniz rapor sisteminin alacağınız altyapı sisteminde olup olmadığına mutlaka dikkat etmelisiniz. Raporlama sisteminin, e-ticaret yazılımında bulunması gereken olmazsa olmazlardan birisi olduğunu aklınızdan çıkarmamalısınız.