E-ticaret işi mi yapıyorsunuz? O zaman için olmazsa olmaz nokta müşterilerinizin o siteden ayrılırken mutlu bir şekilde ayrılmalarını sağlamak olmalı. Size acı bir gerçeği söylemek gerekirse, mutlu müşterileriniz yoksa günümüz şartlarında e-ticaret sitenizin ayakta durabilmesi zor gözüküyor.
Müşteri Memnuniyeti Neden Önemli?
Konuyu net bir şekilde açıklamak gerekirse eğer ki kötü müşteri ilişkileri yönetimi yapıyorsanız şunu bilmelisiniz: hiçbir zaman sadık müşterileriniz olmayacak. Peki bu ne demek? Sadık müşteriniz olmadığı taktirde uzun vadede karlılığınız artmayacak demek. Peki bu ne demek? Çok fazla ayakta duramayacaksınız, sıkı tutunun kısa vakitte batıyorsunuz demek. O yüzden bu dönemde ayakta kalmak istiyorsanız mutlaka müşteri ilişkileri yönetimine dikkat etmelisiniz.
Altyapınızın iyi olması ya da sitenizin çok hızlı olması müşterilerinizi memnun edilmeniz için yeterli şeyler değildir. Müşterileriniz, sizden aldıkları ürünlerden ve hizmetinizden memnun kalmazlarsa mutlaka bunu çevresiyle paylaşmaya başlayacaktır. Yani bu şu demek: artık bu kişiler kendileri sizin sitenize girmeyeceği gibi çevresini de sizin sitenize sokmayacaklar demek. Bu yüzden başarılı müşteri ilişkileri geliştirmek firmanız için oldukça önemlidir.
Peki kötü müşteri ilişkiler yönetimi yapıldığı taktirde başınıza gelecekleri düşünebiliyor musunuz? Hemen biz size anlatalım.
Yasal Konular Başınızı Ağrıtabilir
Müşterilerinizin sizinle yaşadıkları problemlere çözümler sunmazsanız ve daha da kötüsü onlarla zıtlaşıp ilişkinizi daha kötü bir hale getirirseniz yasal problemlerle uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Tüketiciler internet üzerinden aldıkları ürünü gördükleri zaman beğenmeyebilirler, ürün hasarlı bir şekilde ellerine geçmiş olabilir. Bu gibi durumlarda müşteriler aldıkları ürünü iade etme hakkına sahiptirler. Siz bu süreçte problem çıkarttığınız taktirde küçük büyük sorunlara dönüşebilir. Bu durumların dışarıya lanse edilmesi de ister istemez imajınızı etkileyecektir. Biliyorsunuz ki sosyal medya bu konular hakkında büyük bir güç haline dönüştü. Hiç beklemediğiniz olaylar bir anda büyüyor ve sonrasında siz uğraşmaya başlıyorsunuz. İşte o yüzden bu konularda hassas olmanızda fayda var.
Marka İmajınız Lekelenir
Bir marka imajı kolay oluşmaz. Ama çok kolay lekelenebilir. Lekelendiği zaman da kolay kolay düzeltemeyeceğiniz şeylerden bir tanesidir. Eğer ki bir müşteriniz sizden mutsuzsa bir müşteriyi kaybetmiş olursunuz ama bu olay dışarıya yansırsa ona belki bin belki on bin kişiyi kaybedersiniz diyebiliriz. Yaşanılan olumsuz olayların dışarıya yansıması markanızın imajı oldukça zedeler. Problem yaşadığınız insanlar, sizinle yaşadıkları problemleri emin olun ki dışarıya anlatacaklardır. Bu da tabii ki sizin marka bilinirliğinize zarar verecektir. Dışarıdaki algınız olumsuzsa insanların gözünde otomatikman ilk tercih olmaktan uzaklaşırsınız. O yüzden bu durumlara oldukça dikkat etmelisiniz.
Potansiyel Müşterileri Kaybedersiniz
Müşterilerinizle yaşadığınız sorunların halka taşması, bu konunun sosyal medyada konuşulması potansiyel müşterilerinizi sizden uzaklaştıracaktır. Sitenize ilk defa gelen insanlar sizin güvenilirliğinize ve müşterilerinizin yorumlarına bakacaktır. Sizin hakkınızda çok fazla olumsuz yorumun bulunması ve çok fazla şikayetin bulunması marka imajınızı ve itibarınızı zedeleyecektir.
Maddi Kayıplar Yaşarsınız
Markanızın dışarıya karşı itibarının ve imajının zayıflamış olması, sadık müşteri kazanma konusunda size zarar verecektir. Sadık müşteri oluşturamamak ise karlılık oranınızı oldukça düşürecektir. Bu da şirketinizin kazancının düşmesine neden olacaktır. Devamlı karlılığı düşen bir işletmenin de ayakta kalması zordur.
İşte o yüzden bunları yaşamamak için müşteri ilişkileri yönetimine gerekli önemi göstermelisiniz.