Satış ekibi, bir işletme için oldukça önemli bir departmandır. O yüzden işletmeler bu departmanı oluştururken bazı noktalara dikkat etmesi gerekir. İşletmelerin hem ekibi kurarken hem de ekibin faydalanacağı teknolojik programların seçiminde doğru kararlar vermesi işletmelerin gidişatı için önemlidir.
Satış ekibinin başarılı olması için, öncelikle satış stratejisinin doğru bir şekilde kurgulanması gerekiyor. Ardından ise kurgulanan satış stratejisini destekleyecek olan yazılım ve araçların doğru bir şekilde seçilmesi gerekir. Bu işlemler doğru bir şekilde gerçekleştirildiğinde yaşanan farklı işletmeler kendileri fark edecekler. O zaman doğru bir şekilde yapılması için yapmanız gerekenleri anlatmaya başlayalım.
Satış Ekibinizi İletişim Konusunda Eğitmelisiniz
Bir satış uzmanının en çok dikkat etmesi gereken nokta müşterilerle kurduğu iletişim olmalı. Belki daha önce müşterilere gerekli mesajların nasıl ulaştırılması gerektiği hakkında bazı çalışmalar yapmış olabilirsiniz ama burada dikkat etmeniz gereken nokta satış ekibinizde yer alan her çalışanın müşterilere karşı yaklaşımının ve kullandığı dilin aynı olması gerektiği. Bunu bütün satış ekibinizde oturtabilmek için bir soru oluşturmalısınız. Ardından ise bütün ekibin burada müşteriye karşı yönelteceği cevapları standart hale getirebilirsiniz. Örneklemek gerekirse biz ne satıyoruz, bunu kimlere satıyoruz, tüketicilere sunduğumuz değer önerisi nedir gibi soruları hazırlayıp ekibinizle bunun kritiğini yapabilirsiniz. Bulunduğunuz sektöre göre bu soruları evirebilir ve daha bütünlük oluşması açısından soruların sayısını artırabilirsiniz.
Doğru Hedefler Belirleyin
Mutlaka satış bölümünde belli hedefler olacaktır. Bu hedefleri günlük, haftalık, aylık, 6 aylık ve yıllık olmak üzere bölmelisiniz. Tabii ki amacınız satış ekibinizin performansını artırmak yani dolayısıyla şirketinize giren ciroyu artırmak olacak. İşte dikkat etmeniz gereken nokta şurası: bu hedefleri oluştururken doğru hedefler belirlemeniz gerekiyor. Hedefleriniz küçük olmamalı ama gerçekçi olmalı. Satış ekibinizin gerçekleştiremeyeceği aynı zamandan operasyonel olarak da karşılayamayacağınız hedefler kendinize koymamalısınız. Satış ekibinizi mutlaka zorlamalısınız, kısa vadede olmayacak hedefler için satış ekibinize zulüm etmemelisiniz.
Bazen siz operasyonel olarak eksik kalabiliyor, bazen dönemsel düşüş yaşayabiliyorsunuz, o yüzden hedef koyarken doğru hedef koyup gerçekçi olmak sizin için iyi olacaktır. Bunu göz ardı edemezsiniz. Çünkü bu bütün işletmelerin başına gelen şeyler olduğu sizin de başınıza gelecektir. Adım adım başlayarak hedefinizi büyütmek sizin için faydalı olacaktır. Küçük hedeflerle yola başlayarak, ilerleyen süreçte hedefinizi büyütmeye başlamalısınız.
Doğru Araçları Kullanın
Oluşturduğunuz satış ekibinin iş takibi yapabilmesi, gelecek takvimi planlayabilmesi ve gerçekleşen işlerin raporunu hazırlayabilmesi için bazı araçlara ihtiyacınız olabilir. İnternet üzerinden kendi bütçenize uygun olan ve istediğiniz çözümleri size sunabilen araçları kullanmalısınız.
Esneklik Önemli
Daha öncede belirttiğimiz gibi dönemsel değişikliklerden dolayı ya da hiç olmayacakların olmasından dolayı bazı terslikler yaşayabilirsiniz. Böyle durumlarla karşılaşıyorsanız esnek olmanız size zarar vermeyecektir. Yapmanız gereken doğru ve hızlı karar vererek strateji değiştirmek olmalı. Bazen döviz kuru hareketleri, bazen sektörel durgunluklar işletmenizi etkileyebiliyor. Sizin bu durumlarda yapmanız gereken şey hızlı bir şekilde karar alıp stratejinizi değiştirmek olmalı.