Sosyal medya mecralarında farklı içerik türleri deneyerek etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Yaşadığınız dönemde herkes sosyal medya içerik paylaşımı yaptığı rekabet hat safhada. Sizin bu rekabette bir adım daha öne çıkabilmek için yapmanız gereken özellik bulunuyor. Sosyal medyada içerik paylaşırken özellikle şunu artık öğrenmelisiniz: her sosyal mecranın kendine göre farklı dinamikleri bulunuyor. Yani her sosyal medya mecrası içerisinde bulunan kitle birbirinde farklı şeyleri talep ediyor. Instagram ile Twitter’ın dinamikleri kesinlikle birbirinden çok farklı. Bu yüzden her mecrayı dinamiklerine göre kategorize edip ona göre içerik paylaşmalısınız. Peki bunu yaparken nelere dikkat etmelisiniz bu soruyu cevaplamaya başlayalım.
Hedef Kitleniz Kimse Onu İyi Anlamalısınız
Sosyal medya paylaşımları için önemli kriterlerden bir tanesi hedef kitleyi doğru anlamak. Hedef kitleniz ne talep ediyor? Hangi paylaşımlar onların hoşuna gidiyor? Hangi paylaşımlar onların ilgisini çekiyor? Bir kere ben herkes için paylaşıyorum kafasından hemen sıyrılmalısınız. Sizin sosyal medya olma sebebiniz ne? Ben de varım demek mi yoksa istediğiniz etkileşimi alıp daha fazla geri dönüşüm elde etmek mi? Eğer istediğiniz gibi geri dönüşüm almak istiyorsanız, hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz etmeli, ilgi alanlarını öğrenmeli, demografik yapılarını bilmeli, konumlarını ve mesleki durumları hakkında bilgi sahibi olup ona göre içeriklerinizi hazırlamalısınız. Hedef kitlenizin sizin için gerekli olan özelliklerini bildiğiniz takdirde hangi zaman aralığında içerik paylaşmalısınız konusu üzerine de fikir sahibi olacaksınız. Bu bilgileri elde ettikten sonra sosyal medya paylaşımlarınız için stratejiler geliştirmeye başlayabilirsiniz.
Sosyal Mecraların Dinamiklerini Öğrenin
Her sosyal medya mecrasının farklı dinamikleri bulunuyor. Yukarıda örneklediğim gibi Twitter ile Instagram birbirinde farklı bir mecra. Aynı şekilde dinamikleri de farklı. Bunun yanında kullanıcıları da farklı şeyler bekliyor. Sosyal medya paylaşımlarınızın ilgi görmesini bekliyorsanız her sosyal medya mecrasını kendi dinamiklerini göre kategorize edip, onları anlayıp ona göre içerik paylaşımları yapmalısınız.
Üslubunuzu Belirleyin
Hedef kitlenizle nasıl iletişim kuracağınızı, yani hedef kitlenize nasıl yaklaşacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Burada dikkat etmeniz gereken bazı parametreler yer alıyor. Bunlar şu şekilde; hedef kitle, kullanılan dil, ton ve amaç.
Öncelikle hedef kitlenizin yapısını bilmek zorundasınız. İlk bileşeniniz hedef kitleniz. Sonrasında bu kitle ile nasıl iletişime geçeceksiniz? Hedef kitlenizle iletişim kurarken ciddi mi olacaksınız yoksa günlük konuşma dili tarzında bir dil yapısı mı tercih edeceksiniz? Bunu yaparken tonunuz ne şekilde olacak? Daha çok eğlenceli mi olacaksınız yoksa ciddi mi? Son olarak ise neden sosyal medyada bulunuyorsunuz? Hedef kitlenizi eğlendirmek için mi yoksa eğitmek için mi? Bu soruların cevaplarını bulup sonrasında sosyal medya içerikleri üretmeye başlamalısınız. Bu soruları cevapladığınız takdirde zaten bir strateji oluşturmaya başlayacaksınız. Unutmayın sosyal medyada var olmakla, sosyal medyada kaliteli içerikler üretip istenilen geri dönüşümleri almak birbirinden çok farklı şeyler. O yüzden yol belli, uygulayın.
Markanızı Dahil Edin
Sosyal medya mecralarında ki paylaşım stratejilerinize markanızın kimliğini ve ürünlerinizi dahil etmelisiniz. Hazırladığınız sosyal medya içeriklerine mutlaka marka kimliğini yansıtın. Hazırladığınız içeriklere marka kimliğinizi yansıtmadığınızda ya da istediğiniz hedef kitleyle içeriklerinizi buluşturamadığınız taktirde istediğiniz sonuçları elde edemezsiniz. O yüzden içerikleri doğru hedef kitleyle buluşturmaya ve marka kimliğini içeriklerde bulundurmaya çok dikkat etmelisiniz.