İşletmenizin adını koymak çocuğunuza isim koymaya benzer. Koyacağınız isim kalıcıdır. Yani en azından bunu değiştirmek ciddi zorluklar içerir. Bu yüzden ilk seferde en doğru ve en uygun ismi seçebilmek önemlidir. İşletmeniz için seçtiğiniz iyi bir isim akılda kalıcıdır ve hedef kitlenize bir göndermede bulunur. Aslında sizin için küçük çaplı bir pazarlama bölümünü içerir. İşte bugün bizde bu yüzden bu kadar önemli olan işletmeye isim koyma konusuna değineceğiz.
Liste Yapın
Markanızda bulunmasını istediğiniz şeyleri listelemeye başlayın. İnsanların markanızın adını gördüğünde düşünmelerini istediğiniz şeyleri, markanızı tanımlayan sıfatları listeleyin. Yani temelde insanların markanızın adını gördüklerinde ne düşünmelerini istiyorsunuz sorusuna cevaplar üretmeye başlayın.
Muhtemelen, markanızın taşımasını istediğiniz her şeyi aktaran bir isim bulamazsınız. Bu yüzden özellikle markanızı tanımlayan isimleri seçmelisiniz.
Markanızın İsmiyle Olan Bağlantısını Düşünün
İnsanların markanızla duygusal bir bağ kurmasını mı yoksa markanızı hayatlarının arasında ihtiyaç duyduklarında işlevsel bir şey olarak mı konumlandırmak istiyorsunuz? Eğer ki bu duygusal bağın peşindeyseniz, müşterilerinizin sizinle karşılaştığında hissetmesini istediğiniz duyguları hangi kelime ifade eder? Eğer ki işlevselliğe odaklanacaksanız, sizin markanızın müşterilerinin hayatlarını daha iyi bir hale getirmek için neler yaptığını ve onlara neler sunduğunu aktaran ve aynı zaman akılda kalıcı olan kelimeler nelerdir?
İnsanlara markanızın adının arkasında yer alan bir hikaye sunmak oldukça önem taşıyor. Eğer ki markalaşma gibi bir derdiniz varsa müşterilerinize markanızın hikayesini anlatmak zorundasınız. Şunu artık herkes biliyor ki insanlar en kolay hikayeleştirme yoluyla öğreniyorlar. O yüzden müşterilerinize hikaye anlatabileceğiniz ve anlattığınız hikayeyle müşterilerinizin bağ kurabileceği isim çalışmaları yapmalısınız.
Listeyi Daraltın
Artık uzun bir listeniz oluşmuş olması gerekiyor. Şimdi artık sıra oluşturmuş olduğunuz bu uzun listeyi daraltmakta. Oluşturmuş olduğunuz liste içersinde çok uzun olmayan, müşterilerinizin kafasını karıştırmayan, aynı zamanda markanız hakkında insanlara bir mesaj veren kelimeleri seçip listenizi daraltmaya başlayın.
Oluşturmuş Olduğunuz Listeyi Test Edin
Daraltmış olduğunuz listeyi arkadaşlarınıza, tanıdıklarınıza, ailenize, size dürüst bir şekilde fikir verebilecek insanlara sunmaya başlayabilirsiniz. Bunun yanında artık sosyal medya mecralarında anket yapabiliyorsunuz. Sosyal medya üzerinden hedef kitlenize A/B test yapabilirsiniz.
Hazırlamış olduğunuz bütün isimlerin listesini yapıp, hedefinizde bulunan demografiye göre hangi ismi tercih ettiklerini sormaya başlayın. Buradan alacağınız geri dönüşleri mutlaka ciddiye alın. Ama unutmamalısınız ki danışacağınız kişiler burada büyük önem taşıyor. Başlangıçta yanlış tercihte bulunursanız sonucunda da istediğiniz dönüşü alamazsınız. O yüzden burada isim listenizi sunacağınız kişiler, yani size fikir verecek olan kişiler bu noktada çok fazla önem taşıyor. Bu noktada insanlar ya berbat bir isim buluyor ya da mükemmel isme ulaşıyor. Unutmayın danışacağınız kişiler sizin elinizde.
Tescil Kontrolü
Markanız için mükemmel bir isim bulmuş olabilirsiniz. Ama bulduğunuz ismi kullanmıyorsanız bu hiçbir anlam ifade etmez. Bir ismi net olarak seçmeden önce kullanılabilir olduğundan emin olmalısınız. Yani tam olarak şundan bahsediyorum; bölgenizde bulunan bir tescil ofisiyle görüşmelisiniz.
Bir işletme adı seçmek zor olduğu kadar aynı zamanda eğlencelidir. Aradığınız ismi bulmaya çalışırken eğlenmeyi unutmayın!