İşletmelerin büyük çoğunluğu, kullanıcıların yaşadığı olumsuz deneyimlere karşı anında geri dönüşte bulunurlar. Çünkü işletmeler, müşterilerinin yaşadığı olumsuz deneyimi hızlı bir şekilde düzeltip o müşteriyi mutlu müşteri haline dönüştürmeyi hedeflerler. Bu işletmeler için önemli bir detay fakat işletmeler olumlu yapılan geri dönüşleri de önemsemeli. Müşteri sizin için olumlu yorumda bulunduysa burada düzeltmeniz gereken bir durum bulunmuyor. Ancak müşterinizin zihnindeki olumlu imajı tazelemek ve onu diri tutabilmek için müşterilerinize geri dönüşte bulunmalı ve onlara olan müteşşekkirliğinizi belli etmelisiniz.
Herkesin bildiği üzere işletmelere karşı yapılan olumlu yorumlar, işletmelerin can damarı olmakla birlikte işletmeler için çok büyük önem taşımaktadır. Peki işletmenize gelen olumlu yorumlara karşı nasıl bir geri dönüşte bulunmalısınız? İşte biz bugün bu yazımızda bu sorunun cevabını anlatmaya çalışacağız.
Cevabınızı Kişiselleştirin
Bir müşterinin size karşı olumlu veya olumsuz sağladığı geri dönüşlerde muhakkak ismiyle hitap etmelisiniz. Müşterilerinizin yaptığı olumlu dönüşlere karşı onlara “teşekkürler” yazıp bırakmayın. Daha hoş bir giriş yaparak ismini belirtin. Örneklemek gerekirse “Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz, Aylin!” gibi bir yorumla onlara karşılık verin. Bu hareket onlara değer verdiğinizi gösterir bunun yanında müşteriye ismiyle hitap etmek son derece önemli. Unutmayın, bir şeyi kişiselleştirdiğiniz zaman o şey, otomatik olarak çok daha anlamlı bir hal alıyor.
Minnettar Olduğunuzu Bilmeliler
Bir müşteri size bir yorum bıraktığı zaman, bu işlem gerçekten işinize çok büyük bir katkı sağlıyor. Yapılan yorumlar işletmeler için altın değerindedir. Unutmamalısınız ki insanlar internetten alışveriş yaparken diğer insanların yaşadığı deneyimlere çok ciddi manada önem veriyor ve bununla birlikte yapılan yorumlar aracılığıyla işletmeye ya güven duyuyor ya da hiç güvenmiyor. Müşterinizin size yorum yaparken sizin için zaman harcadığını unutmayın. Ayrıca size çok büyük bir iyilik de bulunuyorlar. Bunun karşılığı olarak bir teşekkür muhakkak etmelisiniz. Müşterilerinize sağladığınız geri dönüşlerde yaptıkları değerlendirmelerden ötürü teşekkür ettiğinizi ve geri dönüşlere çok önem verdiğinizi belirterek onlara minnettar olduğunuzu belirtin.
“Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz Gökhan!” ya da “Teşekkürler, Aslı, İncelemeniz için çok teşekkürler” gibi dönüşlerde bulunmalısınız. Unutmayın her müşteri yorumu bir altın. Size altın getiren birine en azından siz de bir teşekkür etmelisiniz.
Hızlı Geri Dönüş
Unutmayın olumlu yorumlar da, olumsuz yorumlar kadar önemlidir. Tabii ki bu iki durumun farklı bir yapısı bulunuyor. Müşterinizin birinden olumsuz bir geri dönüş aldığınızda, hemen geri dönüş sağlamanız önemlidir. Çünkü müşteriyi o kızgın kişiden mutlu bir müşteriye dönüştürmeye çalışırsınız. Olumlu bir geri dönüş aldığınızda ise hayat boyu müşteriniz olma ihtimaline sahip ve size gerçekten değer veren bir müşteriniz bulunuyor. Ayrıca müşterilerinize hızlı bir şekilde geri dönüşte bulunarak onların sizin için önemli olduklarını hissettirmelisiniz.
İpucu Verebilirsiniz
Müşterilerinizden gelen olumlu yorumlara onlara bazı konularda tüyo vererek de geri dönüşlerde bulunabilirsiniz. Bu şekilde kullanıcıların, ürünleri veya hizmetleri daha iyi kullanmalarına da aracılık etmiş olursunuz. Aynı zamanda yaptığınız geri dönüşle birlikte yoruma bir değer katabilirsiniz.
Olumlu Geri Dönüşlere Neden Geri Dönüş Sağlamalısınız?
Online’da müşteri ilişkileri büyük önem taşımaktadır. Müşterileriniz tarafından gelen olumlu yorumlarla birlikte onlarla sıcak temas kurarak ilişkilerinizi kuvvetlendirebilirsiniz. Müşterilerinizle birlikte bu şekilde ilişkiler kurmanız, markanıza olan güvenin artmasını, müşteri memnuniyetini ve bununla birlikte müşteri sadakati yaratılmasına aracılık eder. Müşterilerinizi yaptığınız paylaşımlara yorum yapmaya yönlendirmeniz ve burada da aldığınız olumlu geri dönüşler sizin için bir hayli önem taşımakta. Tekrar hatırlatıyorum unutmayın her müşteri birer altın. Size önem verip, size zaman ayıran müşterilerinize siz de ekstra daha fazla önem verirseniz kazanan işletmeniz olur.