İş hayatı için maraton benzetmesi yapanlar hiç bu kadar haklı olmamıştı. E-Ticaret sektörü ve kargo ulaştırma anlayışı markalar arası yarışa dönüşecek.
Tüketici ve E-Ticaret firmaları arasında basit bir kargo mantığı var. Ürün geciktikçe tüketici de o kadar mutsuz ve gergin oluyor. Sonuç olarak en iyi ihtimalle kötü yorum ve ürünü kabul etmeme gibi hareketler ortaya çıkıyor. Bu sorundan müzdarip bir çok firma alternatif yollar yürütmeye başladı. Örneğin Amazon Prime hizmetiyle, ekstra ücret karşılığında en hızlı kargo ulaştırma sürelerini garantilerken, Hepsiburada gibi yerli firmalar da kendi kargo altyapılarını oluşturdu.
E-Ticaret sektörü büyüdükçe rekabette artıyor. Pazardan büyük pay almak söz konusu olunca, iş dünyasının hamleleri her zaman çetinleşir. Mağazacılık sektöründeki başarısını E-Ticaret’e de yansıtan Wallmart, bu haftadan itibaren tüketicilerine en genç bir gün içerisinde ürün ulaştırma garantisi veren servisini tanıttı. Üstelik firma bu konuda o kadar iddialı ki 200 bin üründe bir günlüğüne hiç bir servis ücreti almayacağını da duyurdu.
Amerika’nın büyüklüğü ve yüz ölçümü söz konusu olduğunda 1 gün içerisinde ürünün tüketiciye ulaştırılması büyük bir yatırım gerektiriyor. Wallmart, 800 milyon dolarlık yatırımını, veri analizi, tedarik ve ulaştırma servisleri gibi kritik operasyonlar kapsıyor.
Firmanın 35 dolarlık ürün alan tüketicileri bu hizmetten faydalanacak. ABD E-Ticaret pazarında üçüncü konumdaki Wallmart, yarıştaki ikinci rakibi eBay’den çok piyasanın lideri Amazon ve Prime hizmetinin pazar payına göz dikmiş durumda. Analizlere göre Amazon, tüketicilerin günlük ihtiyaçlarını karşılamak için ABD’de en çok tercih ettiği E-Ticaret sitesi.
Wallmart rakibinin artı ve eksilerini iyi analiz etmiş. Amazon’un pazar payını ele geçirmek için üyelik gerektirmeyen bir sistem geliştirmiş. E-Ticaret uzmanları devlerin bu özel ve farklı hizmetleri geliştirme yarışının sektörü tamamen değiştireceğini düşünüyor. Yüzeyi kazımak olarak anılan bu eylem yeni standartlar yaratıyor.
Piramitin tepesindeki değişiklik kısa sürede giriş seviyesi firmalara kadar inmeye başlayacak. Ülkemizde çoğu firma bir günde siparişin yollanmasını standart hale getirmeye çalışıyor. Amazon Prime ve Wallmart hızlı teslimat ise hafta sonları da dahil çalışacak. ABD’in yüz ölçümü ile diğer ülkelerin büyüklüğü düşünülünce pazarda farklılaşmak isten firmalar kargo sürelerini 1 günden bile kısa tutmak zorunda kalacak.