Influencer marketing yeni bir pazarlama stratejisi değil aslında. Tüketiciler uzun zamandır ilham almak için takdir ettikleri, kendilerine yakın buldukları liderleri takip ediyorlar. Ama daha çok son birkaç yıldır influencer marketing, insanların sıklıkla satın aldıkları şeylere yönelen pazarlama ürünlerini içeren bir sektör haline gelmiş durumda. Bunun sebebini ise, kişilerin itibarlarından ve en önemlisi sosyal platformlardaki popülerliklerinden kaynaklandığını söyleyebiliriz. Influencer olmak, online dünyadaki binlerce kişi için bir meslek halini almış gibi gözüküyor.
2019’da Influencer Marketing Hakkında Bilmeniz Gereken Temel İstatistikler
1-Gençlerin %70’i geleneksel ünlülere oranla influencerlara daha fazla güveniyor.
Markaların, influencerların sahip olduğu düzeyde tüketicide güven oluşturması oldukça zor. Her ne kadar güvenilen ve sevilen bir marka da olsanız, adı üstünde “markasınız”. Bir birey gibi iletişim kurmanız, o samimiyetle yaklaşmanız sizin için zor olabilir. Ama influencerlar üzerinden bunu sağlayabilirsiniz. Doğru seçtiğiniz bir influencer ürününüzü tanıttığında otomatik olarak marka karakteriniz ve imajınız bir birey üzerinden tüketicilerinize iletilmiş olacak.
Influencer pazarlamanın bir diğer olumlu etkisi ise, kendinizi tanıtmak ve anlatmak için boşu boşuna çaba harcamak zorunda kalmamanız. Tüketicinizin takip ettiği, güvendiği birinin sizin adınıza marka mesajını vermesi çok daha akıllıca değil mi?
2-Kadınların %86’sı satın alma tavsiyesi için sosyal medyayı kullanıyor.
Eğer öncelikli hedef kitlenizi kadınlar olarak seçtiyseniz, bu istatistik sizin için çok önemli. Çok daha fazla kadına ulaşmak için, ürün ya da hizmetinizi satın almalarını sağlamak için onlar neredeyse sizin de orada olmanız gerekiyor. Yani, sosyal medyada bulunmanız ve en çok ilgilendikleri, takip edip güven duydukları influencerları tanımanız gerekiyor.
Bazı istatistiklere göre kadınların yarısından çoğu ürünlerini, Facebook ve Instagram’daki influencerların paylaşımları nedeniyle satın aldı. Siz de influencerlar ile hedef kitlenizi etkilemek istiyorsanız bilmeniz gereken iki anahtar kelime var; ‘ilham veren’ ve ‘gerçek’ olanı seçin.
3-Tüketicilerin %49’u influencarların tavsiyelerine bağlı.
Bu istatistik aslında, hedef kitleyle bağlantı kurmanız için sosyal medyada olmanız gerektiğinin katını niteliğinde. Sadece tüketicilerin %49’u influencer tavsiyelerine bağlı değil, aynı zamanda %40’ı Twitter, YouTube ya da Instagram’da influencerlardan gördükleri ürünleri satın aldı. Tüketiciler bir influencer’ın tavsiyesine güven duyuyorlarsa satın alma ihtimalleri bir o kadar artıyor. Tüketici nezdinde güvenilir bir influencer ile çalışırsanız, marka güveninizi artırabilirsiniz.
4-Markalar, influencer marketing kampanyaları ile her bir tl için 6,50 tl kazandı.
Pazarlamacıların %59’u, influencer marketing harcamalarını artırmayı düşünüyor. Ve bu pazarlama alanı, kendini yenileyen ve sektörün yeniliklerini takip edebilen markalar için en hızlı büyüyen kanal haline geliyor. Bu rakamlar, pazarlamacıların yarısından daha fazlasının, influencerlar yoluyla edindikleri müşterilerin daha iyi bir potansiyel olduğunu göz önünde bulundurarak yaptıkları yatırımların bir sonucu.
5-Influencer marketing, en hızlı büyüyen online müşteri edinme yöntemi.
Influencer marketing, en hızlı büyüyen online müşteri edinme kanalı oldu. Gittikçe bu pazarlama trenine daha fazla marka atlamaya başladı. Bu sebeple markanızla rezonansa giren influencerlarla ilişki oluşturmak ve influencerın takipçilerinin değerlerine uygun kampanyalar hazırlamak her zamankinden daha önemli bir hale gelmiş durumda.
Bunlara ek olarak, pazarlamacıların %22’si influencerların yeni müşteri edinmede en uygun ve en maliyetsiz yöntem olduğunu söylüyor.
6-Influencer marketing pazarının 2020 yılına kadar 10 milyar doları bulması bekleniyor.
Son 5 yılın endüstrisi olan influencer marketing pazarı son 2 yılda katlanarak artmış durumda. 2017 yılında sadece 2 milyar dolar değerindeki sektör, büyüme potansiyeli yüksek olduğu için ve daha etkili bir pazara sahip olduğu için 2020 yılına kadar 10 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu büyüme, influencer pazarlamanın sektörde daha yaygın bir şekilde kullanılacağı anlamına geliyor. Bu genişlemeden ötürü pazarlamacıların, kampanya stratejilerini geliştirmeleri, kampanyalarını ölçeklendirmek için analizler hazırlamaları ve markalarla influencerlar arasındaki ilişkiyi nasıl yöneteceklerini incelemeleri gerekiyor.
7-Müşterilerin %40’ı reklam engelleme teknolojisini kullanıyor.
Sayıları gittikçe artan internet kullanıcıları, geleneksel reklamları, online deneyimlerinden kaldırıyor. ABD’de reklam engelleme kullanımı bilgisayarlarda %40 oranına ulaşmış durumda. Fakat influencerlar açılan bu boşluğu dolduruyor. İnsanlar en sevdikleri, kendilerine yakın buldukları sosyal medya fenomenlerinin videolarını engellemiyorlar. Aslına bakarsanız söyledikleri her şeyi yalayıp yutuyorlar. Yani reklam gücü tam anlamıyla gerçek insanlara ve influencerlara kayıyor.
8-Instagram ilk sırada yer alıyor.
Influencer pazarlamanın en yoğun yapıldığı sosyal platform Instagram, tercihe dilme oranı %89 ile ilk sırada. %70 ile YouTube, %45 ile Facebook, %44 ile de bloglar bu sıralamayı takip ediyor. Sponsorlu Instagram gönderileri, markaların Influencer marketing alanında en çok tercih edilen gönderi türü olarak öne çıkmış durumda.