E-Ticaret dünyası AR (Artırılmış Gerçeklik) sayesinde bilim kurgu standartlarına şimdiden ulaştı. Peki, bu teknoloji platformunuza neler katacak?
Artırılmış Gerçeklik, bilim kurgu filmlerinden gerçeğe dönüşen son yılların popüler teknolojilerinden biri. Özellikle E-Ticaret alanında, tüketicilerin aklındaki soruları görsel şovlarla cevaplayan avantajlar sağlamasıyla dikkat çekiyor. Peki artırılmış gerçeklik nedir? Malum artık mobil çağda yaşıyoruz,
Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) teknik terimle, telefon ve tabletlerin kameralarını kullanarak fiziksel dünyanıza sanal bir ürün eklemenizi sağlıyor. Basitçe tanımıysa, erkana baktığınızda karşınızda gördüğünüz görüntüye dijital gerçeklik sınırları içerisinde bir ürün koyabiliyorsunuz.
Örneğin bir çok büyük marka şu anda, mağazalarında bu sistem sayesinde kıyafeti giymeden kendi üzerinizde deneyimlememizi sağlıyor. Siz ekrana bakıyorsunuz, seçtiğiniz kıyafetler dijital olarak üzerinize oturuyor. Disney, Star Wars ve Avengers gibi son yıllarda büyük kazançlar elde ettiği filmlerinin ürün satışında ilginç bir yol izledi. Bu filmlere ait, oyuncak ve koleksiyon ürünlerini özel bir etkinlikle satışa sunan firma, mağazalara eklediği QR kod ve özel poster sistemi sayesinde, hayran olduğunuz karakterle yan yana fotoğraf ve video çekilmenizi sağlıyordu.
E-Ticaret teknolojileriyle, Artırılmış Gerçeklik birleşince akla hayale gelmeyecek yeni satış yöntemleri ortaya çıkıyor.
Ürünlerin Denenmesini Sağlayıp Müşterinin Vazgeçmesini Engelleyebilirsiniz
Artırılmış Gerçeklik belki de en iyi çözümü mağazacılık ve dijital arasındaki farkı ortadan kaldırarak sunuyor. Biraz yazılımsal yatırım ile, E-Ticaret sitenizde dijital deneyimleme kabinleri oluşturabiliyorsunuz. Tüketiciler her ne kadar ileri görüşlü olsa da yine de bir ürünün fiziksel olarak üzerlerinde nasıl duracağını eski yöntemlerle görmek istiyor. Bu da çoğu zaman, sepette kadar gelen ürünün iptal edilmesini sağlıyor.
Sitenize Artırılmış Gerçeklik sayesinde ekleyeceğiniz dijital deneyimleme modülü sayesinde, kullanıcılar kendi fotoğrafları ya da kameraları sayesinde hayal ettikleri ürünün üç boyutlu bir simülasyonunu kendi üzerlerinde deneyebiliyor. Bu sayede, ürünün rengi, vücuduna yakışıp yakışmadığı, seçtiği diğer kıyafetlerle olan uyumunu tatmin edici şekilde test ediyor.
Tüketiciler Evlerinin Dekorasyonunu Yapabiliyor
Mobilya, beyaz eşya ve hediyelik eşya sektöründe iade ve değişim oranlarının bu kadar yüksek olmasının tek bir sebebi var. Tüketiciler bir ürünün beğenip alırken evlerine olan uygunluğunu deneme şansları olmuyor. Örneğin aldıkları koltuktuğun boyutunu tam olarak kafalarında oturtamıyor. Bazen de alışveriş sonrası yaşanan dekorasyon uyumsuzlukları yüzünden ürünler geri verilmek zorunda kalıyor.
Bu sektörde hizmet veren bir E-Ticaret platformunuz varsa, Artırılmış Gerçeklik sayesinde tüketicinin daha satın alma işlemini yapmadan dekorasyon hazırlıklarına başlamalarını sağlayabilirsiniz. Sitenize ya da mobil uygulamanıza ekleyeceğiniz dijital içerikler sayesinde, kullanıcılar telefon ve tabletlerini kullanarak, almak istedikleri ürünleri kendi evlerine yerleştirebiliyor.
Ürünün boyutunu ve diğer eşyalarla olan uyumunu üç boyutlu olarak deneyimleye biliyor, böylece satın alma işlemi başlamadan önce, alacağı ürüne göre odalarını tekrar tasarlayıp ekstra zahmete gerek kalmadan alışverişinin tadını çıkarıyor.
Minimum Masraf Maksimum Kâr
Artırılmış Gerçeklik, tüketicinin memnuniyeti ve tatminini üst düzeyde tutmak için geliştirilmiş bir teknoloji Bu da E-Ticaret, yaşam döngüsündeki bir çok sorunun ortadan kalkmasına neden oluyor. İnsanlara ‘dene ve öyle al’ seçeneğini sunduğunuz zaman, vazgeçme kararı, iadeler, değişimler ve memnuniyetsiz müşteriyi mutlu etme aşmalarına pek gerek kalmıyor. Kısacası tüm bu departmanlar için harcadığınız insan ve zaman kaynağını daha verimli işlere yönlendirmeniz için şans tanıyor.
Geri gelmeyen kargolar hem ekonomik hem de zaman olarak size avantaj sağlar. Aynı şekilde, mutlu müşteriler şikayet etmeyeceği için, müşteri ilişkileri departmanınızı minimum kişiyle sınırlandırabilirsiniz.