Mobil çağda E-Ticaret platformunuzu güçlendirmek için mobil uygulama kullanmanız şart oldu. Tüketiciler alışverişlerini akıllı telefonların rahatlığıyla yapmayı tercih ediyor.
Dünya artık mobil çağa geçmiş durumda. İnternet bağlantısı olan cihazlar hayatın her köşesinde yer alıyor. Bu sayı o kadar hızla arttı ki, E-Ticaret için mobil yatırımlar kaçınılmaz hale geldi. Endüstri 3.0 devrimlerinden faydalanmamak, sanayi devrimini kaçırmaktan farksız bir hal aldı.
Dünya çapında SIM kart abonesi olan 8 milyardan fazla insan bulunuyor. Bu istatistiklere göre internet bağlantısı olan kullanıcıların sayısı 4 milyarı aşmış durumda. Sosyal medya, internet siteleri ve video platformları derken insanlar ayda 86 saatlerini akıllı telefon ekranına bakarak geçiriyor.
Bu 4 milyar kişilik potansiyel pazar ve 86 saat içerisinde mutlaka yer almanız lazım. Mobil dönüşümü başaran Amazon gibi devler 700 milyondan fazla kişinin akıllı telefonlarıyla alışveriş yapmasını sağladı. Mobil uygulamaya geçmeniz ve başarılı olmanız için en önemli sebepleri bu yazımızda derledik.
1 – E-Posta İle Etkileşimden Daha Başarılı
İnsanlar E-Posta’larıyla ilgilenmek için gün içerisinde kendilerine belirli zamanlar ayırıyorlar. Genelde bu zamanlar içerisinde reklam ve bilgilendirme içerikli E-Posta gördüklerinden okumak istemiyorlar. Mobil uygulamanız ve bildirim özelliği sayesinde kullanıcılarınızı, kampanyalara daha aktif olarak çağırabilirsiniz. Üstelik hızlı şekilde satın almaları için internet sitenizden daha hızlı bir yol sunarsınız.
2 – Zaman Ve Mekan Bağımsız Hale Gelirsiniz
Klasik E-Ticaret mantığında, kullanıcının bilgisayarının başına oturup vaktini harcayarak satın alım yapması gerekiyor. Mobil cihazlarsa günde en az 3 saat boyunca aktif olarak kullanılıyor. Tüketici sırf vakit geçirmek için uygulamaya girdiğinde hoşuna giden bir indirim gördüğü an satın almayı kolayca gerçekleştirebiliyor. Kısacası arkadaşlarıyla yaptığı sohbetten sıkılan ya da yolda trafikte kalan birine bile ürün satma şansınız artıyor.
3 – Basit Ve Hızlı Kullanıcı Deneyimi
İnsanlar en çok mobil cihazlar üzerinden paylaşım yapmayı ve vakit geçirmeyi seviyorlar. Kullanıcı dostu bir tasarım ile tüketicinin tıpkı sosyal ağ kullanıyor gibi platformunuzun ziyaret edilmesini sağlayabilirsiniz. Üstelik bilgisayardan daha hızlı şekilde ekran görüntüsü alıp bunu arkadaşlarıyla paylaşarak sizin reklamınızı da yapacaklar. Fare ile siteye girmek yerine tek dokunuşla sayfalar arasında dolaşmaları kullanıcıların daha çok hoşuna gidiyor.
4 – Kullanıcıların Eğilimlerini Daha Gerçekçi Şekilde Takip Edersiniz
Bilgisayar üzerinde E-Ticaret kullanımda tüketiciler çok sabırsız davranıyorlar. Mobilite sayesinde ise ilgilerini çeken tüm ürünleri incelemeleri ve istek listeleri oluşturmaları daha hızlı oluyor. Müşteri ilişkilerinizi geliştirmek için profesyonelce hazırlanmış bir uygulamanın nimetlerinden faydalanabilirsiniz.
Kullanıcıların ilgi alanları, inceledikleri ve paylaştıkları ürünleri mobil uygulama altyapısı sayesinde daha aktif şekilde takip edebilirsiniz. Sonuç olarak kullanıcıya tam istediği gibi bir bildirim ya da tavsiyesi listesi hazırlayarak satın alma kararını olumluya çevirebilirsiniz.
Örneğin lokasyon bazlı takip sayesinde, kullanıcıların yaşadığı bölgeler hatta semtlere göre eğilimlerini takip edip özel reklam çalışmaları bile yapabilirsiniz.
5 – Mobil Destekli Onay Sayesinde Vazgeçme Oranları Düşer
E-Ticaret platformları için en büyük kabuslardan biri satın almadan vazgeçen müşterilerde. Mobil uygulamalar bu vazgeçme oranlarını minimum hale getiriyor. Android ve iOS mobil uygulama bazlı satışları hızlandırmak için, kullanıcıların satış bilgilerini direkt cihazlarını kaydediyorlar.
Son bir onaylama ya da sepet ekranı kullanmak yerine, hemen satın al tarzı özellikler sayesinde, kredi kartı bilgileri parmak iziyle ya da telefon güvenlik şifresi sayesinde otomatik olarak uygulama tarafından tanınıyor.
Kısacası tüketici almak istediği ürünü tek seferde satın alabiliyor. Üstelik, kredi kartı için gerekli SMS onayı mesajını otomatik tanıyan akıllı cihazlar tüketicinin şifre girmeden de işlemi gerçekleştirmesine izin veriyor. Kısacası tüketiciye satın al tuşuna basarak ürüne sahip olma lüksünü sunuyorsunuz.