E-Ticaret ve Fiziksel İşletmeler Mobil Pazarlamayı Neden Kullanmalı

Mobil cihazlar internete erişim sağlamak için hızla tercih edilen bir yol haline geliyor ve bugün kullanım istatistikleri de bunu doğruluyor. Bir e-ticaret işletmesi Google aramalarından mobil uygulamalara kadar mobil cihazlar sayesinde çok kısa bir sürede  başarıyı yakalayabilir ya da mevcut başarısını artırabilir.

Bir işletmenin adresini çevrimiçi ararken, bunu yapmak için bilgisayarınızı veya akıllı telefonunuzu kullanıyor musunuz? Dışarıdasınız ve muhtemelen bu süreçte akıllı telefonunuzu kullanıyorsunuz.

Mobil cihazların  bu durumda internete erişmek için ilk tercih edilen yol olduğunu söyleyebiliriz. Google aramalarında olan bulunabilirlikten, mobil uygulamalarda olan bilinirliğe kadar mobil cihazlar e-işletmenizin ya da fiziksel mağazanızın hızlı bir şekilde başarılı olabilmesine katkıda bulunur. Bu nedenle, mobil pazarlamanın, dünyanın her yerinde olan potansiyel müşterilere ulaşmanın en etkili ve en iyi yolu olduğunu söyleyebiliriz.

Mobil pazarlamanın nasıl başladığının temellerini ve işletmenizi başarılı kılacak süreçlerine değinelim.

Mobil Pazarlama Nasıl başladı?

Tanım olarak; mobil pazarlama, teknolojik değişimler ile birlikte kullanıcıların ya da potansiyel müşterilerin kar amacı güden bir işletmeye zaman ya da mekan engeli olmaksızın mobil bir cihaz aracılığıyla bağlandıkları ve temas kurdukları mobilite veya mobil iletişim sürecidir. Tüketici hedefli post-modern pazarlama kavramının gelişmesiyle, bilgi ve veri  dinamiklerinin bir devamı olarak potansiyel müşterinin ya da mevcutta var olan aktif müşterin tüketim davranışlarının izlenmesiyle onlar ile iletişimde kalıp, memnuniyet düzeylerinin korunmasının devamında ise müşteri sadakati edinilmesi, rekabet ilişkisinin de en önemli unsurlarından biri durumuna gelmiştir.

Mobil pazarlama için birkaç uyum örneği; mobilde olan uygulamalar ve mobil kullanıma hazır olan ve bu şekilde optimize edilmiş web siteleridir.

Mobil pazarlama, ilk etapta müşteriler ile bu etkileşimleri oluşturmak için mesajlarını kişilerin kaydoldukları şirket veya markalar aracılığı ile doldurulan formlarda olan mobil numaralara gönderilen basit SMS metin mesajlarıyla başladı. Mesajlar satış bildiriminden yeni ürün duyurularına kadar değişiyordu. Bu, tekrar dönüşüm çabası ile kullanıcılara aktif olarak ulaşan ilk mobil pazarlama “kancası” türüydü. Böylece, mobil pazarlama doğmuş oldu. Yıl 2005’ti ve yıllar sonra günümüzün teknolojisi ile birlikte patlayan bir pazarlama kanalı haline geldi.

Mobil Pazarlama Neden kullanılmalı?

Mobil pazarlamanın bir e-ticaret işletmesi veya fiziksel bir mağazanın günümüz piyasasında kullanabileceği en iyi pazarlama tekniği olduğunu listelemek için çok fazla neden var. İşletmeniz için mobil pazarlamayı neden kullanmanız gerektiğinin birkaç nedeni ise şöyle;

  • Sabah uyandığınızda, yatağınızdan çıkmadan önce yaptığınız ilk şey nedir? Mesajlar ya da bildirimler için muhtemelen telefonunuzu kontrol ediyorsunuz! Büyük çoğunluk ile Akıllı telefon kullanıcıları; e-postalarını, Facebook mesajlarını ve diğer sosyal bildirimlerini  yataktan çıkmadan önce kontrol etmeyi bir rutin haline getirmiştir. E-posta göndermek, push bildirimleri, metin mesajları vs.. Mobil cihazlar, günlük rutinler boyunca müşterilere ya da potansiyel müşterilere ulaşmanın en iyi yoludur. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise müşteri  davranışları ile zaman öngörüsü oluşturmaktır. Doğru zaman, bilhassa doğru etkileşim için çok önemlidir.
  • Mobil cihaz kullanıcılarının çoğunluğu, cihazlarının gün boyunca herhangi bir noktada kendilerinden en fazla bir kol uzunluğundan daha fazla uzakta olmadığını inkar etmeyecektir.

Bu alışkanlık eğilimi ise her gün daha çok artıyor. Çünkü; telefonlar kişisel bir mülkiyet hatta bizim ile bir bütün haline geldi. Cihazlarımızda değerli fotoğraflar, notlar, kapsamlı iletişim listeleri vb. erişimi kesmeyeceğimiz bir çok neden mevcut. Dolayısıyla, müşterilerinizle hayatlarının önemli bir bölümünü elinde bulundurdukları bu cihazlar aracılığıyla bağlantı kurarsanız, işletmeniz rahatlıkla ilgili kişiler ile iletişimlerini geliştirecektir.

  • Kısa mesaj aldığınız zaman, büyük olasılıkla üç dakikadan kısa bir sürede mesajınızı okuyorsunuz. Her mesaj geldiğinde de mutlaka küçük bir adrenalin oluşumu yaşıyorsunuzdur. Çünkü; gönderen kişi herkes olabilir. Bu oynayacağımız küçük bir tahmin oyunu gibi. Mobil pazarlama hedeflerinizde bu “adrenalin” anlarını bir öngörü ile birleştirerek stratejik bir şekilde değerlendirebilirsiniz.
  • Araştırmalar, müşterilerin diğer seçeneklerle karşılaştırıldığında mobil cihazları ile daha fazla ürün gösterimi ve alışveriş yaptıklarını,  göstermiştir. Bu tercihin arkasındaki sebepler değişebilir. Müşterileri getirmek, onları memnun ve mutlu bir şekilde elinizde tutmak istiyorsanız, mobil cihazlarla müşterilerinize ulaşmanız gerekliliğinin gerçeğini unutmayın. E-ticareti teşvik etmenin bir yolu, müşterilerinize push bildirimleri veya metin mesajları gönderirken belirli ürünlere veya satışlara bağlantı sağlamaktır. Bu sayede müşteriniz e-ticaret sitenizde o ürünü bulmak için arama yapmak zorunda kalmadan görebilecek. Bu müşterileriniz için memnuniyet düzeyidir ve iletişiminize bağlılık ve sadakat gibi dönüşümler de eklenir.
  • Bir mobil uygulama kullanarak çevrimiçi bir alışveriş yapmak istediğiniz zaman ödeme kolaylığı ve genel deneyim gibi alışveriş sürecinizi hızlandıracak öğeler ararsınız. Bir ürünü çok iyi bir kullanıcı deneyimi sunan bir web sitesinden satın alma olasılığınız çok daha yüksektir. Müşteriler olarak, ürünleri kolayca arayabilir, ürünlere göz atabilir, satın alma işlemini gerçekleştirebilir ve beş dakikadan kısa sürede bir satın alma onayı alabiliriz. Tüm bunları, müthiş müşteri deneyimlerinin bir parçası olarak mobilde sunan işletmeler, daha sadık müşterilere sahip olup daha fazla güven sahibi olacaklardır.