İçerik Pazarlama Nedir? 4 Soruda İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Web sitenize daha fazla trafik çekmek, farkındalık oluşturmak ve karlı bir çevrimiçi işletme oluşturmak istiyorsanız, içerik pazarlama stratejinize dikkat etmeniz gerekir.

İçerik stratejisi, pazarlama planınız sürecinde oluşturacağınız yazılarınız veya fotoğraf, infografik, GIF gibi görseller olarak oluşturduğunuz medya içeriklerinin sosyal medyada ya da geleneksel medyada yönetimlerini  ilgilendiren bir segmentidir. Oluşum sürecinde içeriğinizin muhakkak iyi olması ile birlikte, bilinçli bir strateji oluşturulmalı ve istenen sonuçlara ulaşmak için bu planın verimli bir şekilde kusursuzca yürütülmesi gerekmektedir.

E-ticaret sitenize daha fazla trafik çekmek, farkındalık oluşturmak ve karlı bir çevrimiçi işletme yapılandırmak istiyorsanız, içerik pazarlama stratejinize önem boyutunda dikkat etmeniz gerekir. Etkili bir stratejiye sahip olduğunuzda, içerik pazarlama zorlukları sizin için sıkıcı olmaktan uzaklaşıp  dönüşümler ile birlikte işinizde güven kazanmanıza ve e-ticaret işletmeniz ile birlikte  başarılara doğru iyi adımlar atmanıza yardımcı olacaktır.

İyi bir içerik stratejisine sahip olmak, daha yüksek alan yetkisi, yüksek arama motoru sıralaması ve artan dönüşüm potansiyeli dahil olmak üzere çok sayıda faydaya sahip bir işletmeyi önünüze serer. Bu pazarlama şekli şüphesiz uzun bir süreçtir ve en iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız yeterince kalıcı olmanız gerekiyor.

İçerik Pazarlama Nedir?

İçerik pazarlaması nedir sorusunun cevabını açıklamadan önce içeriğin ne olduğunu tanımlayalım. İçerik, bir anlatımda karşı tarafa sunulmak istenen duygu, fikir ve düşünceler bütününü kapsar. İçerik pazarlaması doğru anlaşılmış hedef kitleyi etkilemek, kendine doğru çekmek, bağlılıklarını sağlayabilmek için değerli içeriğin yaratılmasını kapsayan pazarlama çalışmasıdır. İçerik pazarlama çalışmalarında ürün satışı yapılmaz, firmanın hedef kitlesinin markaya ve ürünlere dikkatini çekerek satın alma davranışlarını doğal yollarla gerçekleştirmesi sağlanmaya çalışılır. İçerik pazarlamasının içerisinde blog, e-kitap, e-dergi, mailing, video, fotoğraf ve illüstrasyonlar, online haber bültenleri, haber duyuruları ve forumlar gibi çalışmalar bulunur.

İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik Pazarlamasının Özellikleri

İçerik pazarlama, müşterilere kaliteli içerikler üreterek satışları artırmanıza yardımcı olur. İçerik pazarlama çalışmaları yaparken işletmenin temel amacı hedef kitleyi eğitmek, bilgilendirmek ve eğlendirmek için yapılır. Başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş içerik pazarlaması işletmenizle müşterileriniz arasında bir ilişki yaratır ve işletmenizin genel imajına katkı sağlar.

Başarılı bir içerik pazarlama çalışması yapmak istiyorsanız içerik pazarlamasının şu özelliklerinden faydalanmanız gerekmektedir. 

1. Neden içerik pazarlaması yapmak istiyorsunuz?

İçerik pazarlama hedefleriniz tanımlanmalıdır. Neyi başarmak istediğinizi bilmek size daha iyi bir yön ve odak sağlar. Hedefleriniz, daha iyi trafikten e-ticaret sitenize, blogunuz için ya da daha fazla e-posta aboneliğine kadar her şey olabilir.

2. Hedef kitleniz kimdir?

Müşterileriniz, içerik pazarlama stratejinizin odak noktası olmalıdır. Müşterilerinizin kimler olduğunu ve dönüşüm yolculuklarının nasıl işlediğine dair geniş ve önemli bir anlayış ve farkındalık geliştirmek önemlidir. Okuyucularınız ya da müşterileriniz için değerli içerikler üreterek, onların güvenini kazanmak dönüşümlerinizin olasılığını daha da fazla artırır. Deneyimli bir pazarlamacı olsanız bile içerik pazarlaması sürecinizden sonra zaman zaman pazar araştırması yaparak kitle parametrelerinizi tekrar ziyaret ettiğinizden mutlaka emin olun.

3.Hangi tür içeriği tanıtmak istiyorsunuz?

Hedefleri belirledikten sonra, kitlenizin görmek istediği alakalı ve kişiselleştirilmiş içerik türlerini belirlemeniz gerekir. İçeriği makaleler, bloglar, notlar, infografikler, gerçek vaka çalışmaları, e-kitaplar ve yaratıcılığınıza göre  daha fazla şekillerde de üretip sunabilirsiniz.  Burada önemli olan bir ayrıntı müşterinizi tanımak; oluşturduğunuz içeriklerle pazarlama mesajınızı nasıl düşündüklerini ve senkronize ettiklerini anlamanız önemlidir. Bu size stratejilerinizde ve hedeflerinize ulaşmanızda yardımcı olacaktır.

Hangi tarz içeriğin en iyi sonuçları verdiğini görmek için farklı içerik biçimleriyle karıştırmayı deneyin. Farklı içerikleri de kullanmalısınız. Şimdiye kadar sadece blog gönderileri yapıyorsanız, geçiş yapmak için şuan iyi bir fikir olabilir. Örneğin, önceki çalışmalarınızın tümünü tek bir kılavuz kitapta listeleyen bir e-kitap oluşturabilirsiniz. Bu, aynı bilgileri yaratıcı bir biçimde sunmak için harika bir yoldur. Ayrıca; okuyucularınızın da mutlaka verimli bulacağı bir şey.

4. İçeriğinizi nasıl tanıtacaksınız?

İçerik oluşturmak yeterli değildir. İçeriğinizin maksimum kişi sayısına ulaştığından emin olmanız gerekir. Tanıtım içerik oluşturmak kadar önemlidir.

İçeriğinizi tanıtabileceğiniz üç temel araç var:

  • Etkili Pazarlama: Bu strateji, etkili sosyal medya kullanıcılarını içeriğinizi destekleyecek şekilde dahil etmeyi içerir. Etkileyen kişiler ile işbirliği yaptığınızda, dönüşüm oranlarınızda muhtemel 3 ile 10 kat arasında artış olacaktır.
  • Sosyal Medya Snippetleri: İdeal olarak içeriğiniz, diğerlerinin yanı sıra alıntılar, istatistikler ve resimler gibi çok sayıda snippet içermelidir. Bu snippetler, çeşitli sosyal medya platformlarında bir süre boyunca birden çok kez paylaşılabilir.
  • Misafir yayını: İçeriğinizi çok sayıda okuyucuya sahip bir misafir yayını olarak paylaşmanız, markanızın otoritesini artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu amacı yerine getirmek için Reddit, Biz Sugar ve gibi kanalları kullanabilirsiniz. Tercih ettiğiniz farklı yerlerde olabilir.