E-posta pazarlaması, e-ticaret işletmeleri için en kârlı mevcut kanallardan biri olmaya devam etmektedir. Satışlarınızı artırmak için kişilere gönderebileceğiniz beş basit kolay yazılan e-posta
Günümüzün dijital ortamına hakim olan sosyal medyaya rağmen, e-posta pazarlaması, işletmeler için mevcut en karlı kanallardan biri olmaya devam ediyor.
Yapılan araştırma raporlarına göre, e-postaları incelenen şirketlerin yüzde 59’u için e-posta pazarlaması yatırımları bu şirketler için büyük dönüşümler getirmiştir.
Ne yazık ki, birçok işletme hala e-posta pazarlamasının faydalarından yoksun. Büyük veritabanları var, ancak bu kişilerle daha derin bir ilişki kurmayı ve yeni işler oluşturmayı bilmiyorlar. Fakat bu karmaşık veya çok zaman alıcı bir süreç değildir.
E-ticaret işletmenizin e-satışlarını artırmak için veritabanınızdaki kişilere gönderebileceğiniz beş basit ve kolay yazılan e-posta.
1. Bir müşteri başarı öyküsünü paylaşın
Müşteri başarı öyküleri, ürün veya hizmetinizin hayatlarına getirebileceği en güzel dönüşümlerdir. Müşterilerinize insanları, başarılarını memnuniyetlerini hatırlatır ve böylece satın almalarını motive eder.
Bir müşteri başarı öyküsü hazırlarken aşağıdakileri detaylandırın:
- Ürününüzü veya hizmetinizi kullanmadan önce karşılaştıkları sorunlar ve sıkıntıları. Müşterilerinizin daha önce denedikleri diğer çözümleri de içeren önceki durumlarını ifade edin.
- Müşterilerinize yardım etmek için ne yaptınız?
- Ürününüzü veya hizmetinizi kullanmanızın sonucu olarak müşteriniz ile gerçekleşen gerçek bağ ve etkileşim.
2. Sık sorulan bir soruya cevap verin
Müşterileriniz ürün veya hizmetinizi satın almakla ilgilenebilirler. Ancak; onlar satın almaya hazır hissetmeden önce yanıtlanmasını istedikleri birkaç soru olabilir. Bu soruları müşteri empatisinde önceden tespit eder ve e-postalar ile yanıtlar iletirseniz daha fazla kullanıcıyı satın alma sürecine yönlendirebilirsiniz.
Müşterilerinizin, kişilerinizin veya çalışanlarınızın ürün ve hizmetiniz hakkında sık sorduğu soruların bir listesini yapın ve ardından her birini ayrı bir e-postayla yanıtlayarak bu yanıtları veritabanınızda mevcut olan müşterilerinize iletin.
3. Ortak bir itirazı ele alın
Veritabanınızdaki birçok kişi benzer bir şekilde, sizden ürün satın alabilecek kadar kendilerini rahat hissetmiyor olabilirler. Buna sebep ise, üstesinden gelinmesi gereken bir takım itirazlara sahip olmuş olabilir. Örneğin, ürününüzün veya hizmetinizin çok pahalı olduğunu düşünebilirler veya gerçekten onlar için uygun olup olmayacağına ya da sağlıklı bir şekilde çalışıp çalışmayacağına dair şüpheleri olabilir. Bu itirazları e-postalarınızda belirtin ve emin olun ki artık sizden satın almaya hazır olan daha fazla kişiye sahip olacaksınız.
4.Müşterilerilerinize bir trend, kazanç veya geçerli istatistiklerden bahsedin
Ürününüzün veya hizmetinizin değerini vurgulayan trendleri veya varsa istatistikleri tüketicilerinize iletin. Bu satın almalarını daha da kolaylaştırır. Yapmanız gereken sadece bunları bir e-posta gönderisi ile yazın ve müşterilerinize iletin.
Örneğin, iş sağlığı ve güvenliği eğitim programlarını işletmelere sattığınızı varsayalım. Bazı araştırmalar yapıyorsunuz ve sigorta primlerinin gelecek on yıl için yılda yüzde 15 artması öngörülüyor. Eğitim programlarınız, işletmelerin risk derecelendirmelerini azaltarak bu maliyet artışlarının etkisini büyük ölçüde azaltmasına yardımcı olabilir. Müşterilerinize bu gerçekleri bildiren ya da sektörünüz ile uyumlu kazanç, trende ve istatistikleri bir e-posta ile yazın.
5. Yaygın bir efsane
Neredeyse her endüstri, tüketicilerinin inandığı efsanelere sahiptir. Örneğin, belirli bir ürün veya hizmet türünün kullanımının güvenli olduğuna inanmazlar ve pazardaki en geçerli tercih olmama nedeni de budur.
Bu efsaneleri e-postalarınızda ele almaktan korkmayın. Potansiyel müşterileri ürününüzü veya hizmetinizi satın almaktan geri neyin tuttuğunu asla bilemezsiniz. Bu efsaneleri ve endişeleri ele alarak, insanlar daha bilinçli bir karar verebilmelerinin ortamını oluşturabilirsiniz.
Satışlarınızı bugün bu e-postalarla büyütmeye başlayın
E-posta pazarlaması, günümüz dünyasında sosyal medya tarafından yönetilen işletmeler için çok karlı bir kanal olmaya devam ediyor. Bu beş basit e-posta veritabanınızda bulunan müşterilerinin ile daha fazla satışlar oluşturmaya başlamanıza yardımcı olabilir.