Büyük verilerin(Big Data) artan etkisi ile her küçük işletme sahibi ve pazarlamacı, pazarı parmaklarının ucunda devrim yapma gücü niteliğinde kullanabilir.
Büyük veri, birçok sektör üzerinde etkiler oluşturdu ve insanların perakende satıştan sağlık hizmetlerinde olan biçimlerine kadar tüm süreçlerinde etkili oldu ve durum şuan pazarlamada da farklı değil.
Sosyal medya, başlangıçta kişilerin arkadaşları ile uzaktan bağlantı kurma gibi amaçları için oluşturulmuş olsa da, amacının bugün değişmiş olduğu ya da farklılaşmış olduğu açıkça görünüyor. Artık sosyal medya platformları, markaların müşteri tabanlarını tanıtması ve genişletmesi için de kullanılmaktadır. Sosyal medya sadece pazarlama kampanyaları için bir çıktı değil, aynı zamanda bugün gelecekteki sosyal medya stratejilerini planlamak için de bir girdi haline geldi.
Beğeniler, yorumlar, takip edenler ve takipçiler ile olan paylaşımlarınızdan hatta sosyal medya analizleri ile profillerine kadar erişerek, tüketicileriniz ve tüketicilerinizin davranışları hakkında çok şey öğrenmek mümkün. Sosyal medyadan erişilen muazzam miktarda veriler ile markalar ve pazarlamacılar yönetebilecekleri içgörüler elde etmeyi başarabiliyorlar.
Her iki yılda bir ikiye katlanan ve 2020 yılına kadar 44 trilyon gigabayttan fazlasına ulaşacağı tahmin edilen verilerle, küçük ya da büyük olsun tüm işletmeler özellikle sosyal medyada yapıcı ve yenilikçi amaçlar için bu büyük verilerin kullanımına başlamıştır. Kullanmayanlar için de artık zamanı gelmiştir diyebiliriz.
Sosyal Medya Stratejileri ve Büyük Veri
Büyük veri, pazarlama analitiğinin gelecekteki tahminlerini ve mevcut stratejilerin gelecekteki etkileri hakkındaki fikirlerini daha net hale getiriyor. Tahmine dayalı analiz pazarlamacıları tarafından günden güne popülerlik kazanıyor ve büyük verilerin bu pazarlama süreçlerinin uygulanmasında çok büyük bir rolü var.
Pazarlamacılar sadece tüketicilerin davranışlarını öngörmekle kalmaz aynı zamanda, veri analizinden elde ettikleri sonuçları bölüp, test ederek bu sonuçları diğer dolaylı pazarlama yöntemlerinde de kullanabilirler. Büyük veriler ile doğru strateji doğru hedefi vurduğunda ROI (Return on Investment- yatırım getirisi)‘ ne de önemli bir destek sağlayacaktır.
Büyük veri ile sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur?
Başlangıç olarak, sosyal medyadan yapılandırılmamış veriler müşteri verileri gibi halihazırda var olan yapılandırılmış verilerle eyleme dönüştürülebilir bilgiler elde etmelidir. Buradan, elde edilen bilgileri temel alan bir sosyal medya stratejisi oluşturabilirsiniz. Tüketici odaklı sonuçları ortaya çıkarmak için önemli faktörleri kapsayan olası en iyi stratejiyi ortaya çıkarabilirsiniz.
Şimdi elde edilen strateji ile içerik oluşturma zamanı. Müşterilerinize iyi yankı uyandıracak içerikler ile gelin. İçerik, stratejinizin başarısını belirlemek için çok önemlidir; Bu nedenle içeriğin hazırlanmasında zaman harcamaktan ödün vermeyin.
İçerik hazır olduğunda ise artık müşterileri hedefleme zamanı. Daha önce yapılan analizlerin sonuçlarından spot bir sonuç elde etmek için hedeflemeniz gereken tüketicilerin bölümünü belirleyebilirsiniz.
Son olarak ise eylemleri izleme yani analizler ile stratejilerinizin etkinliğini kontrol etme zamanı.
Sosyal medya stratejiniz yürütüldüğünde analizlerinizi yapın ve sonuçlar ile içgörüler kazanın ve süreç içerisinde iyileştirmeler için bu içgörüleri daha fazla kullanın. Sosyal medya stratejisti Neal Schaffer sosyal medya yatırımcıları için, “Sosyal medya çabalarınız günün sonunda, tüm kurumsal alt çizgiyi etkiledi mi ve bu olumlu ya da olumsuz bir şekilde nasıl katkıda bulundu?” sorusunda strateji değerlendirmelerinin yapılmasının gerekliliğinden bahsediyor.
Büyük veri, Uygulanan sosyal medya kampanyalarından veya stratejilerinden gelen en önemli sonuçları sosyal medya pazarlamasının tüm tekniklerinin üstüne getirilmesinde ve bir şirketin ne tür pazarlama yapabileceği konusunda hedefler belirlemesinde önemli rol oynar.
E-Ticaret paketinizi büyük veri algoritmalarına uygun olarak kurmak için biz hazırız.