Drop Shipping, internet yatırımcılığı becerilerinden çok daha fazla finansal kapasite nedeniyle yeni girişimciler, özellikle Gen Zers ve Millennials için son derece popüler bir iş modelidir. Sattığınız öğeleri stoklamanız veya işlememeniz gerekmediğinden, sınırlı paralarla bir drop shipping işletme kurmaya başlayabilirsiniz.
Bir drop shipping modelini işleten bir e-ticaret web sitesi, bir üçüncü taraf tedarikçiden veya üreticiden satın aldığı ürünleri satın alır, ardından siparişi yerine getirir. Bu sadece operasyonel maliyetleri düşürmekle kalmaz, aynı zamanda tüm çabalarınızı müşteri edinme üzerine odaklamak için zamanınızı boşaltır.
Perakende devleriyle rekabet edebilecek bir iş kurmaya hazırsanız ve bunu sınırlı bir bütçeyle yapıyorsanız, aşağıdaki altı adımı izleyin. Bir damla nakliye işini başlatmak için çok fazla başlangıç fonuna sahip olmamakla birlikte, çok yoğun bir iş gerektirecektir.
-
Bir niş seçin
Seçtiğiniz niş gerçekten ilgilendiğiniz bir şey olmalı. Odaklanmamış bir ürün yelpazesi pazarlamakta zorlanacak. Seçtiğiniz niş hakkında tutkulu değilseniz, cesaret kırmaya daha yatkın olacaksınız, çünkü bir damla nakliye işini başarılı bir şekilde ölçeklendirmek çok iş gerektirir. İşte nişinizi seçerken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar:
- Çekici karlar arayın. Bir damla nakliye iş modeli çalıştırıyorsanız, odak noktanız pazarlama ve müşteri kazanımı üzerinedir, bu yüzden 20 ABD doları değerinde bir ürünü satmak için gereken iş miktarı esasen 1.500 ABD doları değerindeki bir ürünü satmakla aynıdır. Daha yüksek fiyatlı ürünler içeren bir niş seçin.
- Düşük nakliye maliyetleri çok önemlidir. Tedarikçiniz ya da imalatçınız nakliye işlemini üstlenecek olsa bile, maliyet çok yüksekse, müşteri itici olarak hareket edecektir. Müşterilerinize ücretsiz gönderim seçeneği sunma ve bu maliyeti daha fazla satış çekmek için bir işletme masrafı olarak emme seçeneği sunması nedeniyle, gönderim maliyeti düşük olan bir şey bulun.
- Ürününüzün, tek kullanımlık gelirle alıcılara itiraz ettiğinden emin olun. Web sitenize trafik çekmeye odaklandığınızda, çoğu ziyaretçinin geri dönmeyeceği için mümkün olan en yüksek dönüşüm oranını elde etmek istersiniz. Sattığınız ürünler, dürtü satın alımını tetiklemeli ve yerinde alım yapmak için mali yetenekleri olanlara hitap etmelidir.
- Kişilerin ürününüz için aktif bir şekilde arama yaptıklarından emin olun. Potansiyel nişinizle ilgili bazı yaygın arama terimlerini kontrol etmek için Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcı ve Eğilimlerini kullanın. Hiç kimse, satmayı planladığın şeyi araştırmazsa, başlamadan önce batarsı
- Kendi markanızı yaratın. Ne zaman sattığınızı ve kendi başınıza aktardığınız şeyi yeniden satabiliyorsanız, damla nakliye işiniz daha fazla değere sahip olacaktır. Özel ambalaj ve markalama ile beyaz etiketli ve kendi markanız olarak satabileceğiniz bir ürün veya satıma bakın.
- Yerel olarak kolayca bulunmayan bir şeyler satın alın. Müşterinizin caddede bulunamayacağı bir şey seçin. Böylece potansiyel bir müşteri için daha cazip hale geliyorsunuz.
-
Rekabet araştırması yapın
Unutmayın, diğer drop shipping operasyonları ve Walmart ve Amazon gibi perakende devleriyle rekabet edeceksiniz. Potansiyel nakliyecilerinin çoğunun gitmesi burasıdır, çünkü rekabet etmeyen çok az ürün içeren bir ürün ararlar. Bu belirli bir ürün için talep yok.
Bir ürünün, yüksek nakliye maliyetleri, tedarikçi ve üretim sorunları veya düşük kar marjları gibi çok fazla rekabete neden olmamasının birçok nedeni vardır. Rekabet sahibi ürünlere bakın, çünkü yüksek talep olduğunu ve iş modelinin sürdürülebilir olduğunu gösteren bir işarettir.
-
Bir tedarikçiyi güvence altına alın
Yanlış tedarikçi ile iş ortaklığı yapmak işinizi mahvedebilir, bu nedenle bu adımı acele etmemeniz önemlidir. Uygun durum tespiti yapın. Çoğu nakliye tedarikçileri, hem müdahale hızı hem de birbirlerini anlama yeteneği açısından iletişimi son derece önemli hale getirerek, denizaşırı ülkelerde yer almaktadır. Potansiyel bir tedarikçinin iletişim yeteneklerinde yüzde yüz emin değilseniz, aramaya devam edin ve devam edin.
Alibaba, potansiyel üreticiler ve tedarikçiler ile tanımlamak ve iletişim kurmak için en büyük çevrimiçi kaynaklardan biri haline gelmiştir. Çok fazla soru sorduğunuzdan emin olun ve işletmenizin katlanarak büyüdüğü durumlarda üretim yeteneklerinin neler olduğunu öğrenin. Sizinle ölçekleme yeteneklerine sahip olduklarından emin olmak istersiniz.
Geçmişte bu yolu gezmiş diğer girişimcilerden öğrenmeye çalışın. İş ve teknoloji bloglarından drop shipping hakkında bu alt öğe için birçok bilgi kaynağı bulunmaktadır. Pahalı tedarikçi hatalarından kaçınmanıza yardımcı olabilecek popüler bir konudur.
-
E-ticaret sitenizi oluşturun
Bir drop shipping iş modelini destekleyen bir web sitesini yayınlamanın en hızlı yolu, Shopify gibi basit bir e-ticaret platformunu kullanmaktır. Kalkmak ve çalışmaya başlamak için teknik bir arkaplana ihtiyacınız yoktur ve satışların artmasına yardımcı olacak birçok uygulamaya sahiptir.
Özel bir çözüm oluşturmak için bir web tasarım ve geliştirme şirketi kiralamanıza izin veren büyük bir bütçeniz olsa bile, özellikle başlangıçta tak ve kullan seçeneklerinden birini kullanmak çok daha akıllıca bir harekettir. Kurulduğunda ve gelir geldiğinde, ek web sitesi özelleştirmesini keşfedebilirsiniz.
-
Bir müşteri edinme planı oluşturun
Harika bir ürüne ve bir web sitesine sahip olmak harikadır, ancak müşterilerin satın almak istemediği bir işiniz yoktur. Potansiyel müşterileri çekmek için çeşitli yollar vardır, ancak en etkili seçenek bir Facebook reklam kampanyası başlatmaktır.
Bu, hızlı ölçeklemeye katkıda bulunabilecek şekilde, başlangıçtan doğrudan satış ve gelir elde etmenizi sağlar. Facebook, teklifinizi doğrudan yüksek hedefli bir kitlenin önüne yerleştirmenizi sağlar. Bu size en büyük markalar ve perakendeciler ile hemen rekabet edebilme yeteneği sağlar.
Ayrıca uzun vadeli düşünmek zorundasınız, bu yüzden arama motoru optimizasyonu ve e-posta pazarlama da bir odak noktası olmalıdır. Başlangıçtan e-postaları toplayın ve indirimler ve özel teklifler sunan otomatik e-posta dizileri oluşturun. Mevcut müşteri tabanınızı kullanmanın ve ek reklam ve pazarlama harcaması yapmadan gelir elde etmenin kolay bir yoludur.
-
Analiz edin ve optimize edin
İşletmenizi büyütmek için mevcut tüm verileri ve metrikleri izlemeniz gerekir. Bu, ana müşteri edinme kanalınızsa, Google Analytics trafiğini ve Facebook dönüşüm pikseli verilerini içerir. Her bir dönüşümü takip edebildiğinizde – müşterinin nereden geldiğini ve web sitenizde ne tür bir yol izlediğini bilmek – sonunda neyin işe yaramadığını ve neyin ortadan kaldırıldığını ölçmenizi sağlar.
Set-and-forget reklam veya pazarlama çözümünüz asla olmayacak. Kampanya harcamalarını ne zaman optimize edeceğinizi veya değiştireceğinizi bilmenize olanak tanıyan yeni fırsatları sürekli olarak test etmeli ve mevcut kampanyalara ince ayar yapmalısınız.