Ingenico e-Ödemeler Baş Strateji Görevlisi, Regina Lau, güçlü bir sınır ötesi e-ticaret stratejisi oluşturmanın ve çevrimiçi ortamda daha hızlı büyümenin içyüzü hakkında bilgi veriyor. Cross-border (sınır ötesi), e-ihracat girişimcilerinin işlerini büyütmeleri için en heyecan verici ve en karmaşık yollardan biridir. Aslında, birlikte çalıştığım çevrimiçi satıcıların neredeyse hepsinde ortak bir şey var – doğru pazarlarda daha hızlı büyümek istiyorlar. Stratejilerini oluşturmalarına yardımcı olmak için, her zaman çeşitli trendleri ve temel öğeleri dikkate almanızı öneriyorum:
Para ve yeni fırsatları gözden kaçırmak
Ortamı anlamak ve fırsatların nerede olduğunu bilmek, iyi bir genişleme stratejisi oluşturmak için başlangıç noktalarıdır. Geçtiğimiz yıl, perakende e-ticaret satışları, dünya çapında toplam perakende pazarının % 7’sinden fazlasını oluşturmuş ve 1,7 trilyon dolar değerinde idi. Sektör 2019 yılına kadar, kabaca 2,6 trilyon dolara çıkması bekleniyor. E-Ticaret gelişmekte ve bu tüccarların uluslararası olarak genişlemesi için harika bir zaman.
Tüm dünyadaki genel eğilim nakit paradan elektronik ödemelere doğru hareket ediyor. Kuzey Amerika, en az nakit ödeme ile lider durumda ve Avrupa’da, ödemelerin% 90’ı nakitsiz olarak yapılmaktadır. Bu diğer bölgelerde de görülebilir. Örneğin, Kore Merkez Bankası 2020 yılına kadar nakitsiz bir toplumu planlıyor ve Kenya’daki yetişkinlerin% 90’ı para akışını ya da satın alımı mesaj yoluyla ve banka hesapları olmadan yapmakta.
Verilerimize dayanarak, sınır ötesi e-ticaret, yurt içi e-Ticaret’ten iki veya üç kat daha hızlı büyüyor ve tüketiciler evde istediklerini bulamadıkları takdirde ürünleri uluslararası kaynaklardan doğrudan satın almaya gidiyorlar. Bu, işlerini büyütmek isteyen tüccarlar için harika bir haber. Bununla birlikte, sınır ötesi ticaret kendi benzersiz karmaşıklıklarını getiriyor. Yönetmelikler (son zamanlarda takas ücretleri ve PSD2) ve satış noktalarından nakitlerin kademeli olarak ortadan kaldırılması, işletmelerin dikkate alması gereken hayati gelişmelerdir. Ancak bu, sınır ötesi genişletmek isteyen çevrimiçi satıcılar için ne anlama geliyor?
Önce güven: Global teklif ver ve yerel olarak öde
Küresel bir teklifin büyük bir cazibesi olabilir, ancak bu yeterli değildir. Sonuç olarak tüketiciler, işlemlerini tamamlamadan paralarının güvende olduğunu bilmek isterler. Güven azaldığı zaman alışveriş işlemleri kesilir. Yerel pazarlarda yaygın ve güvenilir ödeme yöntemleri sunmak, müşterilerinizin kendilerini güvende hissetmesine ve dönüşüm oranlarınızı artırmasına yardımcı olur. Teknoloji, tüketicileri tüm kanallarda ve coğrafyalarda hızlı ve kolay işlemler beklemeye yöneltmiştir ve tüketici deneyimi anahtardır.
İşletmeler yerel ödeme kültürlerini ve tercihlerini dikkate almalıdır. Kanada ve ABD’de tüketiciler ağırlıklı olarak kredi ve banka kartlarını, ardından PayPal’ı kullanıyor. Ancak Rusya’da Qiwi, Yandex ve WebMoney eWallet’leri uluslararası kartlardan daha yaygın olarak kullanılıyor. Çin’de, insanlar Alipay’in eWallet veya yerel kart programı China UnionPay ile ödeme yapmayı tercih ediyorlar. Brezilya’da, çoğu tüketici, taksitle ödeme yaparak alımlarını finanse etmek için kullanılırken, Boletos Bancario hem banka hem de banka dışı tüketiciler tarafından kullanılan en popüler ödeme yöntemlerinden biridir. Emin olmak için, pazara girmeden önce pazar ve tüketici dinamiklerini anlamak, başarılı bir genişleme şansını artıracaktır.
Bu deneyimi yerelleştirirken, tüccarlar tekliflerini tüketicilere uyarlamak zorundadır ve aynı zamanda operasyonları ve maliyetleri optimize ettikleriden emin olmak için yerel yasal gereklilikleri anlamalıdırlar. Hepsinden önemlisi, tüccarlar, sahtekarlık potansiyelini en aza indirgemek için güvenliği ve hızını da dengelemelidir.
İleriye bakmak: Omni-Channel ve Sosyal e-Ticaret
E-Ticaret ve FinTech çevrelerinde, çok kanallı gelecek hakkında çok konuşuyoruz. Sonuç olarak, bu kesintisiz ve tam entegre bir müşteri deneyimi anlamına gelmektedir. Ancak, tüketicilerin tüm kanallardaki markalarla nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamalarını da göstermektedir. Çeşitli temas noktalarından kapsamlı veri toplayan ve müşterilerinin tercihlerini ve davranışlarını gerçekten anlayan e-ticaret tüccarları, daha kişiselleştirilmiş bir teklif ve hedefli sadakat çözümleri oluşturmak için daha iyi bir konumdadır.
Y Jenerasyonu dijital alanda en etkili tüketiciler haline geldikçe, e-Ticaret bilgi paylaşımı ve fikirlerini dile getirme yetenek ve isteklerinden giderek daha fazla etkilenmektedir. Sosyal ve çevrimiçi öneriler, sorunsuz müşteri işlemlerinin önemini vurgulamakta ve genel marka deneyimi için kritik öneme sahiptir. Zaten tüketicilerin% 56’sı, ürünleri görmek için sosyal medyadaki markaları izliyor ve alışveriş yapanların% 33’ü, potansiyel satın alma işlemlerine göz atmak için sosyal medyayı kullanıyor. Henüz emekleme döneminde olsa da, sosyal ticaretin veya bağlantılı ticaretin, büyük bir ödemeler sürücüsü olacağına şüphe yoktur.
Bunu Ingenico ePayments’da tanıyoruz ve daha zengin kullanıcı deneyimleri oluşturmak için çok kanallı çözümlere ve sosyal ticarete uzanan inovasyonlara büyük yatırım yapıyoruz. Bunun bir örneği, “satın alma düğmeleri” ve müşterileri sosyal çevreleri içinde satın almaya teşvik eden mesajlaşma botlarına ödeme yapmaktır.
Hatırlanması gereken beş nokta
Doğru ödeme iş ortağını seçerken, bilgileri “bugünün” ötesine uzanan ve şirketinizin kayda değer e-Ticaret hızında büyümesine yardımcı olabilecek kişileri arayın. Özellikle de sınır ötesi genişlerken, aşağıdaki konularda size yardımcı olabilecek güçlü bir global iş ortağı seçip seçtiğinizden emin olun:
- Tüketici güvenini ve rahatlığını sağlamak için her pazarda tercih edilen ödeme yöntemleri;
- Sınır ötesi satışlar üzerinde etkisi olan yerel düzenleyici gereksinimler;
- Müşteri beklentilerini karşılayan bölgesel trendler;
- Cihazlar ve coğrafyalar arasında müşteri alışveriş alışkanlıkları ve deneyimleri;
- Omnichannel ve sosyal e-Ticaret geleceği.
Özet olarak, başarılı bir sınır ötesi strateji sadece en iyi ürün ve hizmetlerin sağlanmasıyla ilgili değildir! Satın almak zor olan harika ürünler ya da güven duygusu vermeyen alışveriş sepeti deneyimleri muhtemelen terk edilecek ve bu müşteriler kaybedilecek. Başarılı genişleme stratejileri, müşteriyi her şey için kusursuz kılan unsurlara odaklanır – bu kadar kolay, bunu düşünmüyorlar ve yalnızca satın teslim almalarını almak için sabırsızlanıyorlar.
Kaynak: https://blog.ingenico.com/posts/2017/03/cross-border-ecommerce-growth.html