Dünyada popüler olmasına rağmen Türkiye’de az kullanılan reklam çeşitlerinden birisi de Facebook Dinamik Ürün Reklamlarıdır. Dünyada tercih sebebi olmasının neden hedeflemenin Googla göre daha kesin olarak yapılabilmesi ve daha çok opsiyon sunmasıdır. Doğru bir planlama, iyi bir hedefleme ile Google Product Ads’e göre çok daha etkili sonuçlar elde etmek içten bile değildir.
Projesoft olarak bize gelen Projelerde bu reklam tipini sıklık ile müşterilerimizde kullanıyoruz. Her ne kadar bilinmese de hem facebook remarketing hem de Dinamik ürün reklamı olarak oldukça az maliyetler ile güzel sonuçlar elde ettik.
Proje oluştururken üstünden gittiğimiz 7 adım şudur.
- Facebook Pixeli dinamik olarak her sayfaya ekliyoruz ki siteye gelen müşterilerin verileri daha etkin bir şekilde analiz edilsin ve daha doğru ürünler promote edilsin.
2.Farklı ürün grupları için farklı FEED’ler oluşturuyoruz (Outlet, sezon , Fırsat ve kargo bedava gibi). Her birisi için farklı hedef gruplar oluşturuyoruz. Burada gözettiğimiz kural şu: Facebook’a gelen kullanıcılar buraya GOOGLE aksine alışveriş için gelmiyor. Bu yüzden potansiyel müşterilerimize insanları sıkmadan ulaşmamız gerekiyor.
3.Ürün resimleri burada çok ama çok önemli. Bu yüzden tercih ettiğimiz resimler kesinlikle arka zemini olmayan resimler. Ve müşterilerimizin ürün resimlerinden en az birisini bu şekilde yapmasını istiyoruz.
- Masaüstü, cep telefonu ve tablet için farklı ürün FEED’leri kullanıyoruz. Gerek resim boyutu gerekse de ürün adı ve açıklama için buradaki veriler çok önemli. Cep telefonu ve masa üstünde aynı ürünler için farklı feedler kullanarak %11 oranında ciro artışı sağladık (A/B testi yapma imkanı veriyor Facebook).
-
Her farklı reklam grubu için farklı bütçeleri günlük olarak verdik. Ve bunları birbiri ile kıyaslayarak hepsi için optimum hedeflemeye ulaşmaya çalıştık.
-
Her feedteki ürün için UTM kod kullandık. Amacımız Google Enhanced Ecommerce vasıtası ile ciro / Conversion Rate ve yeni üye kazanımını ölçmekti. Ayrıca buradaki dönüşlere göre de reklamların gün içindeki gösterim zamanlarını ayrı ayrı güncelleyerek bütçeyi en optimum şekilde kullanmaya çalıştık.
7.Facebook kullanan kullanıcıların Ürün Reklamlarını pek de sevdiği söylenemez. Bu yüzden sıklıkla negatif yorumlara maruz kalabiliyorsunuz. Bunların iyi takip edilmesi ve gerektiğinde ürünün reklama kapatılması veya çok yorum yapan kullanıcının bollanması gerekebiliyor. Sonuçta siz emek ve para harcayarak yeni müşteriler kazanmaya çalışırken bazı trollerin farklı amaçlar ile buna zarar vermesi pek de doğru olmamaktadır.
Projesoft olarak müşterilerimizin farklı platformlar veremli olarak kullanabilmesi işimizin bir parçası. Bu amaç ile de Facebook üstündeki ürün reklamları çok sayıda ürün içeren e-ticaret siteleri için en ideal çözümlerden birisi. Ekip olarak yukarıdaki 7 kuralı takip ederek en etkili şekilde bunun kullanılması için çalışıyoruz.