Rakibini bilen; bir anlamda da kendini ve eksiklerini bilir. Bu nedenle SEO stratejilerinizi şekillendirmeden önce mutlaka rakip analizleri yaparak artı ve eksilerinizi listelemeniz gerekir. Bu liste üzerinden şekillendireceğiniz SEO stratejileriyle daha verimli çalışmalara imza atmanız mümkün olabilir. Ancak rakip analizi yapmadan sadece kendi eksikleriniz üzerinde yapılan bir değerlendirme sonucu oluşturulan stratejiler zayıf kalabilir.
Sektörünüzdeki önde gelen bir iki rakip üzerinde yapacağınız analiz çalışmaları sayesinde SEO çalışmalarınızın haritasını çıkarmış olacaksınız.
Rakip SEO Analizi Nedir?
E-ticaret sitenizde başarılı bir SEO yapısı oluşturmanız tek başına yeterli olmayabilir. Rakip analizi yaparak rakiplerinizin, SEO alanında neler yaptıklarını, nasıl ilerlediklerini yakından takip ederek kendi çalışmalarınızı onların önüne geçirebilirsiniz.
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Kullanıcıların gerçekleştirdiği organik aramalarda rakiplerinizin gerisinde yer almaktan bunaldınız mı? Eğer ki bu soruya evet diyorsanız SEO rakip analizi yapma vaktiniz gelmiş. Aslına bakılırsa rakip analizi yapmak için 3 çok önemli neden bulunuyor. Bunlar şu şekilde: SEO rakip analizi ile birlikte rakiplerinizin başarısının sırrını bulabilirsiniz, stratejik avantajlar yakalayabilirsiniz ve bağlantı fırsatları elde edebilirsiniz.
Peki rakip analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz? biraz da bunlardan bahsedelim.
İşe rakiplerinizin hedeflediği anahtar kelimeleri tespit ederek başlayabilirsiniz. Rakiplerinizin odak anahtar kelimelerini öğrenebilmek için SEM Rush ya da Ahrefs gibi toollardan faydalanmanız sizin için iyi olacaktır.
Örneğin: SEM Rush uygulamasını kullanırken arama çubuğuna rakibinizin URL‘sini yazıp hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini öğrenebilirsiniz.
Rakip Anahtar Kelime Analizi Yapın
En önemli sorulardan birisi de budur. Aynı sektör içerisinde olduğunuz rakibinizin potansiyel müşterilere hangi kelimeleri kullanarak ulaştığını görmeniz, sizin için hangi kelimelerin de doğru olduğunu pratik şekilde öğrenmeniz anlamına gelir. Ancak rakip tarafından odaklanılan ve başarı sağlanılan kelimelerde sizin de başarı göstermeniz izleyeceğiniz SEO çalışmasının rakipten daha iyi olmasına bağlı olacak.
Rakibin hangi anahtar kelimelere odaklandığını anladıktan sonra hangilerine odaklanmadığını ve gözden kaçırdığını analiz etmek de önemlidir. Bu da, rakipten arındırılmış bir sahada potansiyel müşterilere ulaşmanız için önemli fırsatlar sunar. Rakibin başarısız olduğu anahtar kelimeleri yeniden değerlendirerek kullanacağınız kelimelere de ekleyebilirsiniz.
Rakibin Domain Otoritesinin Ne Olduğunu Anlamak?
Rakiplerinizle ilgili analizlerin en önemli aşamalarından birisi, otoritesini ölçmek olacaktır. Eğer rakiplerinizin başarılı bir SEO çalışması varsa bu durum domain otoritesine yansır. Dolayısıyla başarılı oldukları kelimelerde onları geçebilmek için çok çalışmanız gerektiğini anlayabilirsiniz. Domain otoritesi oldukça iyi olan bir rakibe karşı yapılacak en iyi şey; kendi domain otoritenizi yükseltmek için rakipten farklı anahtar kelimeleri tespit ederek bunlar üzerinde verimli çalışmalar yapmaktır.
İçerik Pazarlama Stratejileri Hakkında Neler Yapıyorlar?
Yine rakibinizi geçmek istiyorsanız, ondan daha iyi ve parlak bir içerik pazarlama stratejisine yer vermelisiniz. SEO denildiği zaman içerik pazarlaması oldukça önemlidir ve asla ihmal edilmeyecek alanlardan birisidir. Rakibinizin hangi pazarlama kanallarına yönelik içerik sağladığı veya hangilerine yönelik sağlamadığı bilgilerini dikkatlice derlemelisiniz. Ayrıca hangi tür içeriklerle hedf kitleye ulaştıkları ve eksik olan taraflarını da belirlemelisiniz.
Rakip tarafından çalışma yapılmayan kanallarda da çalışmalar yapmak ondan bir adım önde olmayı sağlayabilir. Ancak rakibin çalışma yapmadığı herhangi bir kanalın olması iştahınızı kabartmamalıdır. Çünkü ilgili alanda hedef kitleniz olmayabilir. Dolayısıyla yapacağınız içerik pazarlama çalışması ekstra masraftan başka bir anlam ifade etmez.
En Çok Trafik Alınan Anahtar Kelimeler Hangileri?
Rakibin organik trafiğini ölçümlemeniz oldukça önemlidir. Çünkü organik trafik demek satış demektir. Burada dikkat etmeniz gereken şey; rakibin otoritesidir. Otoritesi yüksek bir rakibe organik sonuçlardan trafik sağlayan anahtar kelimeler üzerinde çalışma yapmak oldukça maliyetli bir iştir. Bunu daha az maliyetli ve yönetilebilir kılmak için ilgili kelimelerin değişik varyasyonlarına yönelmek olmalıdır. Böylece rakipten az da olsa trafik koparabilmek ve organik sonuçlarda yükselerek ürün satmak mümkün olabilir.
SEO’ya tam uygun e-ticaret paketleri için fiyatlarımızı inceleyebilirsiniz.
Rakiplerin Aldığı Backlinkleri Analiz Edin!
Bütünsel bir analiz elde edebilmek için yukarıda belirtilen noktalara mutlaka değinilmesi gerekiyor. Fakat şöyle bir durum da bulunuyor: bu işin hala en önemli parçalarından bir tanesi de backlinkler. Rakiplerinizin link profilini analiz etmenizin iki tane çok önemli nedeni bulunuyor. Bunlar şu şekilde: kendi e-ticaret siteniz için link fırsatları yakalamak ve ayrıca onların linklerini takip edebilmektir. Backlink analizi için Ahrefs, Majestic gibi ücretli araçlardan faydalanabilirsiniz. Eğer ücretsiz bir tool’dan faydalanmak istiyorsanız Backlink Watch aracını kullanabilirsiniz.
Rakiplerin NoFollow & DoFollow Oranları Nedir?
Her iyi link profili içerisinde NoFollow ve DoFollow oranları dengeli olarak karşımıza çıkar. Linklerin %100 DoFollow backlinkler içermesi doğal değildir. Yüksek sıralamalara sahip olan rakipler, yüksek ihtimalle NoFollow backlink’leri blog yorumları veya basın bültenlerinden gelir.
Rakip Analizi SEO için Neden Önemlidir?
Rakiplerin hem ürün konusunda hem de içerik konusunda hangi anahtar kelimelere yoğunlaştığını, neler yaptığını takip etmek ve sonrasında bu analize göre bir yol haritası izlemek işletmeniz için oldukça önemlidir. Aynı sektörde benzer kitlelere ürünler sattığınız için rakiplerinizin çalışmalarını analiz ederek sonrasında da kendi çalışmalarınızı değerlendirmelisiniz. Onların başarılı olup olmadığı kelimeleri belirleyerek sonrasında ona göre bir çalışma yapmalısınız. Bu sayede de onların daha çalışma yapmadığı anahtar kelime gruplarını belirleyerek bu alanda onların önüne geçebilirsiniz.