Alışveriş alışkanlıklarını tümden değiştirme gibi bir iddia ile yayılmaya başlayan e-ticaret sitesinde kimse bir ürüne dokunamaz. Bu durum yeni nesil alışveriş alışkanlığında bakma eğilimini ön plana çıkardı. Bu nedenle bir e-ticaret sitesindeki fotoğrafın kalitesi, ürünün kalitesiyle bağdaştırılabiliyor. Tüketici, ürünle ilgili fotoğrafın yanlış olması, düzgün olmaması veya orijinalliğinin bulunmaması gibi birçok kritere dikkat ederek e-ticaret sitesine not veriyor. Dolayısıyla ürünler için doğru fotoğraf kullanımı tezgahta duran ürüne dokunmak kadar önemli hissediliyor. Şimdi doğru fotoğraf kullanımı hakkında bilgi veriyoruz.
E-ticaret Sitenizde Ürün Fotoğrafları Nasıl Olmalı?
E-ticaret sitenize koyduğunuz ürün fotoğraflarının işiniz için çok önemli olduğunu siz de fark etmiş olmalısınız. Hatalı bir şekilde çekilmiş ve ürün sayfasına koyulmuş bir ürün fotoğrafının sizi ciddi bir zarara uğratabileceğinin muhtemelen farkındasınız. E-ticaret fotoğraf çekimi yapıyorsanız buna mümkün olduğu kadar dikkat etmeli ve özen göstermelisiniz. Başarısız bir şekilde gerçekleştirilen ürün fotoğraf çekimi müşterilerinizin ayağını kesebileceği gibi aynı zamanda cironuzu da düşürebilir. Çünkü insanlar alışveriş yapmaya başlamadan önce ilk olarak fotoğrafla karşı karşıya kalırlar ve buna göre bazı kararlar verirler.
E-ticaret siteniz için ürün fotoğrafı çekerken mutlaka fotoğrafın çözünürlüğüne, fotoğrafın kalitesine ve görüntüsüne özen göstermelisiniz. Başarılı bir şekilde çekilmiş ürün fotoğrafı müşterilerin ürünü %100 şekilde anlamasına yardımcı olur. Bu da ister istemez size olumlu manada geri dönüş sağlar.
Ürün Fotoğrafının Özellikleri Neler?
E-ticaret siteniz için ürün fotoğrafı çekerken dikkat etmeniz gereken noktalar şunlardır: stok fotoğraf kullanımı, filigran içeren fotoğraflar, ufak boyutlu görseller, kalitesi düşük fotoğraflar, Photoshop hataları, çalışanlarla ilgili kullanılan sahte fotoğraflar ve son olarak yüksek dosya boyutudur.
Şimdi bu noktaları incelemeye başlayalım.
- Ürün Fotoğrafının Özellikleri Neler?
- Stok fotoğraf kullanımı
- Filigran içeren fotoğraflar
- Ufak boyutlu görsellere yer vermek
- Kalitesi düşük fotoğraflar
- Photoshop hataları
- Çalışanlarla ilgili kullanılan sahte fotoğraflar
- Yüksek dosya boyutu
Stok fotoğraf kullanımı
E-ticaret sitelerindeki ürün sayısının oldukça fazla olması her ürün için fotoğraf çalışmasını zahmetli ve masraflı bir hale getirebiliyor. Bu nedenle stok fotoğraf kullanımı isabetli olabilir. Ancak bu hususta dikkat edilmesi gereken kısım; bunu sınırlamak. Çünkü birden fazla e-ticaret sitesinde kullanılan stok fotoğraflar orijinal değildir; ve bunu tüketici de anlayabilir. Bir tehlike de, ilgili fotoğrafın satılan ürünle alakası olmaması veya kısmen sattığınız ürünü karşılamasıdır.
Filigran içeren fotoğraflar
Bir e-ticaret sitesi için en kötü denilebilecek durumlardan birisi, filigranlı fotoğraflara yer vermektir. Bu fotoğrafların stok olduğu veya Google görsellerden alındığı ve telif hakkının başkasında olduğu algıları söz konusu olabilir. Filigranlı bir fotoğrafa sahip ürünün satın alınması oldukça düşük bir ihtimaldir.
Ufak boyutlu görsellere yer vermek
Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi, tüketici ürüne dokunamıyorsa en azından detaylı bir şekilde görmesine izin verilmesi gerekir. Aksi durumda tüketicinin ürün hakkında yanlış veya doğru kanaatlere varabilmesi oldukça güçtür. Sitenizdeki ürünler için küçük fotoğraflar kullanmanız, ürünün tasarımsal detayları hakkında kanaat elde edilmesini engeller. İyi bir izlenim oluşturmak için büyük fotoğraflar kullanmaya önem verilmelidir.
Kalitesi düşük fotoğraflar
İşin en kötü durumlarından birisi de, HD çözünürlüğe sahip olmayan fotoğrafların ürün görseli olarak seçilmesidir. Bunu sayfanın hızlı yüklenmesi için yapabilirsiniz; ancak fotoğrafların sıkıştırılırken kalite kaybetmesi asla kabul edilemez. Özellikle HD çözünürlüğe alışılmış ve düşük çözünürlükte video dahil her türlü fotoğrafların kötü karşılandığı bir zamanda bu hatanın yapılmaması gerekir.
Photoshop hataları
Fotoğrafların çekildikten sonra düzenlenmesi işlemleri photoshop ile yapılabilir. Ancak bu düzenleme işlemleri ürünün gerçekliğine zarar verecek şekilde olmamalıdır. Işıklandırma ve arka planının seçimi gibi kriterler, kullanıcıların ürünü daha iyi anlamalarını sağlayacak şekilde ayarlanabilir. Bundan daha fazlasını yaparak ürün boyutunu değiştirmek veya ürünü kesmek gibi şeyler gerçeklik algısına zarar verebilir.
Çalışanlarla ilgili kullanılan sahte fotoğraflar
Sitelerin iletişim veya ekip olarak düzenlenen ayrı bir sayfada çalışanlarına yer vermeleri çok iyi bir durumdur. Müşterilerin ekibi tanıması, markayla kontak kurmasını sağlayacak önemli bir duygu yaratabilir. Ancak bazı sitelerin ekip için düzenledikleri sayfada stok görsellerine yer vermeleri “sahtelik” algısını tetikliyor. Dolayısıyla güvenden çok güvensizliğin söz konusu olmasını sağlıyor. Ekiple ilgili isimlere yer verdikten sonra görsel kullanılmaması sahte fotoğraf kullanmaktan daha iyidir.
Yüksek dosya boyutu
Görsellerin HD standartlarda olmasının önemin yazdık; ancak çok yüksek standartlar da bir görselin faydadan çok zararı olur. Bir sayfada birden fazla yüksek boyutlu görselin yer alması sayfa açılış hızını düşürür. Bu da, daha sayfa açılmadan kullanıcının sayfayı kapatması gibi SEO açısından önemli dezavantajlar yaratacak sonuçları peşinden getirir. Yapılması gereken dosya boyutlarını görsel kalitesi düşmeden düşürmektir. Photoshop ile bunu “web için kaydet” seçeneğini kullanarak yapabilmek mümkündür.