Günümüzün B2B alıcılarının doğası değişiyor, tedarikçiler ve ortaklarla çalışma biçimlerinin de gelişmesi gerekiyor. B2B müşterileri için karar verme ve satın alma pozisyonlarında sadece daha fazla Y kuşağı olmakla kalmadı, aynı zamanda COVID-19 geleneksel yüz yüze satış modelini de etkiledi.
Online Olun!
Araştırmalara göre, B2B satış yolculuğunun araştırma aşaması çoğunlukla dijital kanallar üzerinden gerçekleşiyor. Halihazırda online bir varlığı olmayan B2B şirketlerinin hızlı bir şekilde geliştirmesi zorunlu hale geldi.
Halihazırda çevrimiçi varlığa sahip olanlar için odak noktası, çok kanallı müşteri deneyimini geliştirmek olmalıdır. B2B şirketleri, alıcılarının B2C tüketicileri olarak günlük yaşamlarından beklediği içeriği, özellikleri ve deneyimleri sunmalıdır.
Henüz bir e-ticaret web siteniz yoksa, hemen kurmaya başlayın!
Karmaşık ürünlere, toplu satın alma seçeneklerine, karmaşık eski teknoloji ortamlarına, operasyonel süreçlere, organizasyonel yapılara ve bilgi güvenliği endişelerine sahip şirketler için bile çevrimiçi satış yapmaya başlamak tamamen mümkündür. Ama her şeyin küçük ayrıntılarına saplanıp kalmayın.
Çabalarınızı mümkün olan en küçük, en iyi işleyen ürünü pazara sunmaya odaklayın ve ardından genel ürünü zaman içinde iyileştiren bir geliştirme süreci üzerinde çalışın.
Pilot uygulama sonrası geliştirme ve ölçeklendirme, büyümenize yardımcı olur.
Zaten bir web siteniz varsa, şimdi iyileştirmelere bakmanın ve halihazırda dijital ticaret çözümünüzü kullanan müşterilerinizle müşteri deneyimini nasıl geliştireceğinizi düşünmenin zamanı gelmiş demektir.
Sipariş sürecini test edin ve uzunluğunu ölçün. Bu süreçleri minimuma indirmek için teknolojiden yararlanın. Karar vericiler, dolambaçlı satın alma yolculuklarından giderek daha fazla uzaklaşıyor ve satın alma sürecinin çok fazla adımı varsa oradan kaçıyorlar.
Bir tüketici gibi düşünün. Herhangi bir e-ticaret kanalının, ister yeni bir satın alma ister tekrar sipariş olsun, her ürün veya hizmet için B2C benzeri bir deneyim sağladığından emin olun.
Bulunması zor ürünleri ve yetersiz arama seçeneklerini düzeltin. Ürün sayfalarını bulmayı mümkün olduğunca kolaylaştırın. Kataloglar için anlaşılır başlıklar ekleyin ve sayfa içi arama işlevinizin birinci sınıf olduğundan emin olun.
Web sitelerinde ve mobil uygulamalarda bozulan özellikleri hızla düzeltin veya iyi bir yazılım firmasından destek alın. Teknik sorunları gerçek zamanlı olarak izleyin ve göründükleri anda çözün. Sitenizin optimum şekilde çalıştığından emin olun.
Dijital kanalları takip edin ve aktif olarak kullanın. Ürün sayfalarında daha fazla yeni medya içeren içerikler bulundurun. Sosyal medyayı ve diğer dijital reklam araçlarını satışa dahil edin. Google ads, remarketing, retargeting özelliklerinden faydalanın. Facebook reklamlarında piksel kullanarak müşteri davranışlarınıza göre reklamlarınızı dönüştürün. Bütün bu süreçler için uzman ekiplerle çalışın ve performans bazlı anlaşmalar yapmaya dikkat edin.